- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
FIA explică de ce nu a sancţionat echipa Renault
Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a publicat, vineri, o amplă explicaţie privind decizia sa de a nu sancţiona echipa de Formula 1 Renault în cazul scandalului de spionaj în care a fost implicată alături de teamul britanic McLaren.
FIA explică de ce nu a sancţionat echipa Renault
FIA a precizat că nu a sancţionat echipa Renault deoarece inginerii săi nu au văzut decât patru schiţe confidenţiale de monoposturi, pe care nu le-au putut folosi, însă, în interesul team-ului lor.
Consiliul Mondial al FIA a decis, joi, în urma unei şedinţe extraordinare ce a avut loc la Monte Carlo, să nu sancţioneze echipa de Formula 1 Renault în cazul scandalului de spionaj, în ciuda faptului că echipa franceză a fost găsită vinovată de încălcarea articolului 151c din Codul Sportiv Internaţional, prin deţinerea de informaţii tehnice secrete de la rivalii de la McLaren Mercedes.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
FIA a explicat că atitudinea foarte cooperativă a Renault şi a lui Phil Mackereth, inginer care în septembrie 2006 a plecat de la McLaren la Renault, a impresionat favorabil Consiliul Mondial.
Din motivaţiile forului mondial rezultă, de asemenea, că mare parte din informaţiile pe care Mackereth le-a luat de la McLaren în momentul plecării şi pe care le-a copiat apoi într-un calculator, de unde au fost transmise la Renault, nu era confidenţială, ci strict personală. În plus, acestea nu au fost văzute niciodată de inginerii de la Renault.
În privinţa celor patru schiţe examinate de FIA, Consiliul Mondial a precizat că trei dintre ele "nu prezentau niciun interes pentru Renault şi nu au fost folosite". În privinţa celei de-a patra, aceea a unui sistem botezat de McLaren "J-damper", Renault nu a "înţeles" cum funcţiona acesta dar "a întrebat FIA dacă era unul legal".
Simplul fapt de a vedea aceste schiţe, chiar dacă este o încălcare a articolului 151c din codul sportiv, nu a avut niciun efect asupra campionatului, a adăugat FIA. Totuşi, aşa cum în cazul Ferrari, care a provocat penalizarea echipei McLaren, FIA îşi rezervă dreptul de a redeschide ulterior dosarul Renault/Mackereth în cazul apariţiei unor noi elemente.
Echipa McLaren-Mercedes a fost sancţionată de FIA cu retragerea de puncte în sezonul 2007, sancţiune ce a dus la pierderea titlului mondial, precum şi cu o amendă de 100 de milioane de euro, pentru implicarea într-un scandal de spionaj cu echipa Ferrari.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO