- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
FIA modifică regula aripii mobile cu o zi înaintea startului sezonului, echipele sunt nemulţumite
FIA a anunţat, joi, că a extins lungimea porţiunii de circuit în care se poate folosi aripa spate mobilă, de la 600 la 860 de metri, pe linia dreaptă din zona boxelor circuitului Albert Park din Melbourne, care va găzdui debutul sezonului de Formula 1, ceea ce a produs nemulţumirea echipelor.
Vineri, de la ora locală 12.30 (03.30 ora României), sunt programate antrenamentele Marelui Premiu al Australiei, etapa de debut a Campionatul Mondial de Formula 1. Cu numai o zi înainte, FIA a informat echipele că zona de acţiune a aripii spate mobile, ce are rolul de a facilita depăşirile, se extinde, începând dinaintea ultimului viraj şi incluzând acum aproape întreaga linie dreaptă din faţa boxelor circuitului din Melbourne. Zona de cronometrare a fost stabilită în virajul 14/16.
Echipele s-au arătat nemulţumite de această schimbare, după ce piloţii s-au pregătit pe simulatoare pentru o zonă în lungime de 600 de metri. Managerul campioanei mondiale Red Bull, Christian Horner, a declarat pentru speed.com că decizia FIA dă peste cap planurile echipelor: "Abia azi am aflat. Este dureros, pentru că ne dă peste cap simulările şi afectează rapoartele cutiei de viteze".
După ce în 2010 a fost utilizată fără succes aripa faţă mobilă, FIA le permite în noul sezon piloţilor să modifice în timpul curselor geometria eleronului spate, cu scopul de a reduce rezistenţa aerului pentru scurt timp, facilitând depăşirile. Aripa devine activă o dată pe tur (exceptând primele două tururi) când un pilot se află la mai puţin de o secundă în spatele unui adversar (timp măsurat într-o zonă premergătoare liniei drepte), iar acţionarea ei - prin apăsarea unui buton de pe volan - se va putea face pe linia dreaptă a pistei.
Pilotul va fi atenţionat din turnul de control al cursei de activarea aripii printr-un indicator luminos de pe volan. Dezactivarea ei se face ori automat la sfârşitul zonei de acţiune, ori când pilotul apasă prima dată frâna. Spre deosebire de KERS, aripa mobilă va putea fi folosită doar de pilotul care atacă, nu şi de cel care se apără. Câştigul ar de fi de vreo 10-12 kilometri pe oră. Eleronul ajustabil poate fi utilizat în calificări ori de câte ori pilotul va dori.
Cursa australiană va avea loc duminică, de la ora 09.00 (ora României).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce trebuie să știi despre alegerile prezidențiale și referendumul din 24 noiembrie? Aproape 19.000 de secții de votare vor fi deschise pe teritoriul României începând cu ora 07:00
-
Adrian Sârbu: Votezi cu tine sau cu un om care te minte în fiecare zi? Duminică du-te şi pune ştampila pe alb!
-
Alegeri prezidenţiale. Peste 218.000 de români au votat în străinătate până la ora 22.00
-
Preşedintele AEP s-a întâlnit cu observatorii internaţionali acreditaţi la alegerile din România
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO