Finala Cupei Mondiale, urmărită la TVR 1 de 3,4 milioane de români

Meciul Germania - Argentina din finala Cupei Mondiale FIFA Brazilia 2014 a fost urmărit duminică seară, la TVR 1, de 3,4 milioane de români, televiziunea fiind lider de audienţă, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX de Televiziunea Română.

Urmărește
163 afișări
Imaginea articolului Finala Cupei Mondiale, urmărită la TVR 1 de 3,4 milioane de români

Finala Cupei Mondiale, urmărită la TVR 1 de 3,4 milioane de români

În medie, 3,4 milioane de români s-au uitat la meciul câştigat de Germania, TVR 1 înregistrând, în intervalul orar 22.00 - 0.36, un rating mediu de 18,4% şi o cotă medie de piaţă de 43% la nivel naţional.

În ceea ce priveşte publicul din mediul urban, finala Cupei Mondiale a avut aproape 2 milioane de telespectatori (rating mediu 19,3%, share mediu 43,7%), dintre care aproape un milion reprezintă targetul comercial (18,3% rating mediu, respectiv 45,1% cotă medie de piaţă).

Cel mai urmărit moment al meciului care a adus Germaniei al patrulea titlu mondial s-a înregistrat la finalul primei reprize, când 4.221.000 de români urmăreau TVR 1 (rating 22,8%, share 46% la nivel naţional). Dintre aceştia, 2.366.000 s-au situat în mediul urban (rating 23,4%, share 46,5%). Finalul partidei a fost cel mai atractiv pentru publicul tânăr, ora 0.31 aducând recordul de telespectatori pe target comercial: 1.139.000 de persoane (rating 22,4%, share 68,4%).

Şi finala mică a Cupei Mondiale FIFA Brazilia 2014, partida disputată între reprezentativele Braziliei şi Olandei, a stârnit interesul telespectatorilor. În medie, 1.581.000 de români au urmărit, sâmbătă seară, înfrângerea Selecao pe Estadio Nacional din Brazilia, poziţionând din nou TVR 1 pe primul loc în clasamentul audienţelor, cu un rating mediu de 8,6% şi un share mediu de 27,9% la nivel naţional.

În medie, 940.000 de telespectatori din mediul urban au urmărit finala mică la TVR 1 (rating mediu 9,3%, share mediu 28,1%), 405.000 dintre aceştia reprezentând targetul comercial (corespunzând unui rating mediu de 8% şi unei cote medii de piaţă de 26,5%).

TVR a transmis în direct şi în exclusivitate toate cele 64 de meciuri de la Cupa Mondială, pe TVR 1, TVR HD şi online, pe TVR+.

În total, 13.521.000 de persoane au vizionat cel puţin un minut din întreaga competiţie de la TVR 1. În clasamentul celor mai bune 20 de programe TV din perioada desfăşurării Cupei Mondiale FIFA Brazilia 2014 (12 iunie - 13 iulie), 16 poziţii sunt ocupate de partidele de fotbal difuzate la TVR 1.

Prima victorie a unei ţări europene la Cupa Mondială pe continentul american se află, ca audienţă, pe locul I în topul programelor Televiziunii Române, din 1 ianuarie 2012 până în prezent. Şi următoarele poziţii în acest clasament sunt ocupate tot de meciuri de fotbal din cadrul Cupei Mondiale, din preliminariile acesteia. Partidele jucate în deplasare de reprezentativa României - împotriva naţionalelor Turciei (în 2012), Olandei şi Ungariei (ambele în 2013) - se clasează pe locurile următoare în topul programelor TVR al ultimilor doi ani şi jumătate. În acelaşi top, finala Campionatului European de fotbal (meciul Spania - Italia, din 1 iulie 2012) ocupă locul al cincilea.

În ceea ce priveşte traficul online, finala de pe arena Maracana din Rio de Janeiro a bătut recordul de vizitatori pe portalul TVR+. Dacă finala mică a adus 83.000 de accesări şi 57.000 de vizitatori unici pe TVR+ (pe toate canalele disponibile: internet, mobil şi tabletă), partida Germania - Argentina a fost vizionat online, în România, de un total de 120.000 de vizitatori unici, TVR+ înregistrând, pe durata finalei Cupei Mondiale 205.000 de vizite.

În total, de la începutul Cupei Mondiale FIFA Brazilia 2014, pe TVR+ (inclusiv pe mobil şi tabletă) s-au înregistrat aproape 4 milioane de vizite, iar numărul vizitatorilor unici a ajuns la aproape 1 milion. Transmiterea meciurilor online s-a realizat cu ajutorul Direct One, partenerul TVR în dezvoltarea site-ului TVR+ şi a aplicaţiilor de mobil şi tabletă.

În App Store, aplicaţia TVR+ se află în top 10 al celor mai descărcate aplicaţii gratuite (locul 7), înaintea aplicaţiilor YouTube şi Facebook. În Google Play, la secţiunea Divertisment, aceeaşi aplicaţie ocupă locul al doilea între cele mai descărcate aplicaţii gratuite.

Toate meciurile Cupei Mondiale FIFA Brazilia 2014 mai pot fi vizionate pe portalul video al Televiziunii Române, până la sfârşitul anului 2014.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici