FOCUS: Marele Premiu de Formula 1 al Australiei - Primele observaţii

Marele Premiu al Australiei, etapa inaugurală a Campionatului Mondial de Formula 1, a debutat, vineri, cu primele două sesiuni de antrenamente, în care piloţii au aplicat modificările operate de FIA pentru sezonul 2011, încercând să se adapteze noilor pneuri, sistemului KERS şi aripii mobile.

Urmărește
6 afișări

Campionul mondial en-titre Sebastian Vettel şi coechipierul său de la Red Bull, Mark Webber, au stabilit cei mai buni timpi în prima sesiune de antrenamente, australianul fiind lider, apoi a venit rândul piloţilor de McLaren-Mercedes, Jenson Button şi Lewis Hamilton, în această ordine, să se impună în cea de-a doua. Ferrari şi Mercedes GP au fost şi ele în prim-plan, confirmând statutul de favorite al celor patru echipe. Însă aceste ierarhii nu sunt sută la sută relevante, în condiţiile în care a fost permisă folosirea aripii spate mobile în mod nelimitat, ceea ce se va întâmpla şi în calificări, dar nu şi în cursă.

Deşi este prematur de a stabili cert cum va arăta Formula 1 după măsurile adopotate de FIA, se pot face câteva observaţii după evoluţiile de vineri.

În primul rând, este posbil ca numai 20 din cei 24 de piloţi să se alinieze, duminică, la startul cursei australiene. Timo Glock şi Jerome D'Ambrosio, ambii de la Marussia Virgin, ar putea să nu se încadreze în regula "107%", reintrodusă pentru acest sezon. Cei doi au înregistrat timpi mai mari decât 107 la sută din cel stabilit de ocupantul locului 1 şi, dacă vor repeta acest lucru şi sâmbătă, în calificări, nu vor evolua în cursă.

În aceeaşi situaţie se află şi echipa Hispania Racing, care în ciuda eforturilor făcute de mecanici în timpul nopţii de joi spre vineri, nu a efectuat niciun tur cronometrat. Doar Vitantonio Liuzzi a ieşit pe pistă în ultimele minute ale celei de-a doua şedinţe de antrenamente, fără a înregistra un timp. HRT este singura echipă care în pauza din această iarnă nu a testat monopostul pentru sezonul 2011.

Spre sfârşitul antrenamentelor, ploaia şi-a făcut apariţia pe circuitul de la Melbourne, iar comisarii FIA au decis să oprească folosirea de către piloţi a aripii spate mobile, deoarece monoposturile ar fi pierdut şi mai mult din aderenţă, expunându-se unor accidente. Astfel, aripa mobilă nu va putea fi utilizată în antrenamente şi calificări, în condiţii de pistă umedă.

Degradarea mai rapidă a pneurilor Pirelli se confirmă, însă pare să nu fie atât de dramatică. Jenson Button crede că gumele se comportă mai bine decât în testele precompetiţionale. "Consistenţa cauciucurilor este mai bună. Nu este uşor, degradarea este încă ridicată, dar e mai bine ca în teste. Însă nu ştiu dacă toată lumea a avut aceeaşi senzaţie", a spus Button, iar Felipe Massa şi Nico Rosberg au fost de acord cu pilotul de la Mclaren-Mercedes.

Însă şeful echipei Ferrari, Stefano Domenicali, rămâne îngrijorat de noile cauciucuri, gândindu-se la haosul pe care îl vor produce numeroasele schimburi de pneuri: "În teste, la Barcelona, calculele noastre au arătat că avem nevoie de patru opriri la boxe în cursă. Aici cred că vor fi cel puţin trei, deoarece nu are rost să mai ţii pilotul pe pistă după degradarea gumelor. Imaginaţi-vă cum va fi la standuri cu circa 70 de intrări la boxe în 58 de tururi (n.r. - câte sunt la Melbourne)".

Calificările de sâmbătă (ora 08.00) vor oferi mai multe detalii cu privire la imaginea de ansamblu a noului sezon, dar numai cursa de duminică (ora 09.00) va stabili primele concluzii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici