Formula 1: Lewis Hamilton încheie sezonul în stil de mare campion

Pilotul britanic Lewis Hamilton (Mercedes) a încheiat "en fanfare" sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Formula 1, obţinând o victorie, duminică, în ultima etapă, Marele Premiu al Emiratului Abu Dhabi şi odată cu aceasta şi cel de-al doilea titlu mondial din carieră.

Urmărește
120 afișări
Imaginea articolului Formula 1: Lewis Hamilton încheie sezonul în stil de mare campion

Formula 1: Lewis Hamilton încheie sezonul în stil de mare campion (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Cursa de pe circuitul Yas Marina mai trebuia să rezolve o singură necunoscută, cine se încoronează campion mondial. După îşi asigurase deja titlul la constructori, echipa Mercedes avea ambii piloţii în luptă directă şi exclusivă pentru acest ultim trofeu. Clasaţi la mare distanţă de restul competitorilor, Lewis Hamilton şi coechipierul său Nico Rosberg erau despărţiţi numai de 17 puncte, în favoarea primului, în fruntea clasamentului piloţilor, înaintea unui Grand Prix în care rezultatele valorau dublu.

Deşi avea mai multe posibilităţi teoretice pentru a-l detrona pe Hamilton, Rosberg a sosit în emirat cu un singur scop, victoria. Un eventual succes aici i-ar fi deschis calea spre titlu, dar nu în totalitate. El mai avea nevoie şi de o clasare pe locul 3 sau mai mai slabă a britanicului. Însă toate aceste calcule au fost spulberate într-o cursă dramatică, din cauza problemelor tehnice ale monopostului germanului.

Rosberg a efectuat un tur fără greşeală în ultima repriză a calificărilor de sâmbătă, obţinând astfel primul loc pe grilă. Hamilton a fost mai ezitant, dar a ocupat locul 2 la start. În spatele piloţilor Mercedes s-au postat cei ai echipei Williams, Valtteri Bottas şi Felipe Massa, iar Nico Rosberg îşi punea toate speranţele în evoluţia adversarilor de la Grove, singurii care ar fi putut să-l depăşească pe rivalul său.

Duminică, startul a lămurit în mare parte "ecuaţia" titlului mondial. Aflat pe partea mai aderentă a pistei, Hamilton a pornit exploziv, lăsându-l fără replică pe german, care a fost la un pas să mai coboare un loc, reuşind cu greu să se menţină pe poziţia a doua. Hamilton a mers ceas şi a pus două secunde şi jumătate între el şi Rosberg, înaintea primului schimb de pneuri. Distanţa s-a menţinut până în turul 24/55, când Rosberg a început să raporteze o pierdere de putere la monopostul său. De la boxe i s-a transmis că sistemul ERS, de recuperare a energiei, nu mai funcţionează, o veste care îi punea capăt şanselor la victorie, ţând cont de faptul că a maşina sa a pierdut astfel 150 de cai putere.

Massa, aflat pe locul 3 atunci, a fost informat imediat de problemele lui Rosberg şi brazilianul l-a depăşit pe german în turul 27, apoi Bottas a făcut acelaşi lucru în turul 33. Cu toate că timpii pe tur înregistraţi de Rosberg începeau să semene cu cei ai piloţilor Caterham, ultimii de pe circuit, Rosberg mai avea o ultimă speranţă: că şi monopostul lui Hamilton va avea probleme şi că britanicul va abandona. Rosberg le-a cerut cu disperare mecanicilor de la boxe să-l menţină în Top 5, dar aceştia nu au putut face nimic.

Tur după tur, Rosberg a mers din ce în ce mai slab şi a fost depăşit de numeroşi adversari. Cu două tururi înainte de final, inginerii Mercedes i-au cerut să se retragă la standuri, pentru că se putea întâmpla ceva şi mai rău cu maşina lui. Rosberg a refuzat cu demnitate şi a trecut linia de sosire pe locul 14.

Informat şi el despre problemele înregistrate la cealaltă maşină a echipei, Hamilton a lăsat-o mai moale un timp pentru a vedea dacă defecţiunea tehnică raportată de Rosberg se repetă şi pe monopostul său, aşa cum s-a întâmplat în Canada, tot în acest an.

Britanicul a simţit că maşina nu îl trădează şi a apăsat pedala de acceleraţie până la capăt. El a trecut primul linia de sosire, nu fără emoţii, pentru că Massa, cu altă strategie de pneuri, a pus presiune la final, însă fără a se apropia îndeajuns de noul campion mondial. Brazilianul a încheiat al doilea, iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de colegul lui, Bottas.

Daniel Ricicardo a obţinut un foarte bun loc 4 după ce a plecat de pe linia standurilor, în urma unei penalizări dictate de comisarii FIA echipei Red Bull. Şi coechipierul său, Sebastian Vettel, a plecat de pe linia boxelor, dar a încheiat pe locul 8 cursa de pe circuitul Yas Marina.

Pentru Vettel aceasta a fost ultima evoluţia la echipa căreia i-a adus patru titluri mondiale. Din sezonul viitor, germanul va concura pentru Ferrari, în locul lui Fernando Alonso.

Doar poziţia a noua la Abu Dhabi pentru pilotul spaniol la cursa în care şi-a luat adio de la echipa "căluţului cabrat". Cel mai probabil, Alonso va trece la McLaren, care de anul viitor va beneficia de motoare Honda.

Britanicul Jenson Button, posibil viitor coleg cu Alonso la McLaren, a încheiat pe locul 5 Marele Premiu de la Abu Dhabi, înaintea piloţilor Force India, germanul Nico Hulkenberg - locul 6 şi mexicanul Sergio Perez - locul 7. Ultimul pilot din Top 10 a fost, duminică, finlandezul Kimi Raikkonen de la Ferrari.

La Abu Dhabi au luat startul 20 de piloţi reprezentând zece echipe. A 11-a formaţie, Marussia, nu a participat la ultimele trei curse, din cauza problemelor financiare cu care se confruntă.

Astfel, Lewis Hamilton devine campion mondial a doua oară, după ce a înregistrat aceeaşi performanţă şi în 2008, pentru McLaren-Mercedes atunci. El a câştigat 11 curse în 2014, în timp ce Nico Rosberg s-a impus în şase Grand Pri-uri. Celelalte trei mari premii au fost trecute în palmaresul lui Daniel Ricciardo.

Ediţia 2015 a Campionatului Mondial de Formula 1 va avea 20 de etape, una în plus faţă de 2014, şi va debuta, la 15 martie, cu Marele Premiu al Australiei de la Melbourne.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici