Formula 1: Schimbări ale regulamentului tehnic pentru sezonul 2011

FIA a reamintit marţi schimbările regulamentului tehnic prevăzute a intra în vigoare în sezonul 2011 al Campionatului Mondial de Formula 1, printre cele mai importante fiind renunţarea la sistemul F-Duct şi la difuzorul dublu, precum şi revenirea la sistemul KERS.

Urmărește
30 afișări
Imaginea articolului Formula 1: Schimbări ale regulamentului tehnic pentru sezonul 2011

Formula 1: Schimbări ale regulamentului tehnic pentru sezonul 2011 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Două dintre cele mai folosite soluţii tehnice în ultimii doi ani, F-Duct şi dublul difuzor, vor fi interzise începând din 2011. Mai mult, orice sistem, dispozitiv sau procedeu care foloseşte mişcarea pilotului ca modalitate de a modifica caracteristicile aerodinamice ale monopostului este considerată în afara regulamentului, de anul viitor.

În schimb, revine în Formula 1 KERS, sistemul de recuperare a energiei cinetice. Acesta nu a fost interzis în 2010, dar nu a fost folosit în urma unui acord mutual al echipelor. În mare, KERS va fi la fel ca în 2009, în sensul că nu vor fi modificări ale puterii maxime pe care o va furniza. Însă inginerii vor avea mai mult de muncă pentru a găsi un loc potrivit acestui dispozitiv pe monoposturi, în condiţiile în care, în 2009, alimentarea în timpul curselor era permisă, iar, începând din acest an, nu mai este, ceea ce a presupus prezenţa pe maşini a unor rezervoare de combustibil mai mari. Astfel, este posibil ca dimensiunile şasiurilor să crească faţă de sezonul recent încheiat pentru a face loc KERS-ului.

Totodată, FIA a decis să ridice cu 20 de kilograme greutatea minimă a monoposturilor, până la 640 de kilograme. Aceasta măsură vine în sprijinul piloţilor mai grei, în cazul cărora se întâmpinau dificultăţi în găsirea unei distribuţii optime a greutăţii în maşinile echipate cu sistemul KERS şi din acest motiv ei renunţau să-l mai folosească.

Rolul KERS este de a stoca energia rezultată din procesul de frânare a monoposturilor, energie ce va putea fi folosită apoi în timpul depăşirilor. Tot pentru a stimula depăşirile, FIA le oferă din sezonul viitor piloţilor posibilitatea de a modifica geometria aripii spate. Acest lucru va putea fi făcut numai când un pilot se va afla la mai puţin de o secundă în spatele altuia în zone prestabilite ale circuitului, iar sistemul va fi dezactivat în momentul în care sunt folosite frânele. Aripa ajustabilă, care, la fel ca sistemul de recuperare a energiei cinetice, nu este obligatorie, va putea fi folosită şi în antrenamente, şi în calificări, iar FIA speră că această soluţie împreună cu KERS să aducă mai multe depăşiri pe pistă. Aripa frontală mobilă, folosită în acest an, va fi interzisă.

După 14 ani de prezenţă continuă în Formula 1, compania japoneză Bridgestone, furnizoare de pneuri, a decis să spună adio Marelui Circ şi va fi înlocuită, începând din 2011, pentru cel puţin trei ani, de firma italiană Pirelli. Echipele au avut deja ocazia să testeze noile pneuri la Abu Dhabi, la câteva zile după încheierea ediţiei 2010 a CM de Formula 1.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici