Gyenes: Sper ca în doi-trei ani să reuşesc să termin Dakarul între primii zece motociclişti

(Ştire redifuzată. Ştirea a fost publicată iniţial miercuri, 2 februarie)

Urmărește
3 afișări

Pilotul Emanuel Gyenes a declarat, miercuri, că îşi doreşte ca în doi-trei ani să reuşească să termine Raliul Dakar între primii zece motociclişti, după ce în acest an a câştigat clasa Maraton, iar în clasamentul general a ocupat locul 18.

"Dakarul din Africa mi-a plăcut mai mult. Când am ajuns la sosire în Dakar parcă am fost mult mai mulţumit şi mai bucuros decât acum. Acum când am ajuns la Buenos Aires, m-am bucurat că am terminat, dar parcă la Dakarul african a fost mai greu, poate şi pentru că nu am experienţa de acum. Fiecare concurent vrea să câştige. Şi eu vreau asta, dar nu cred că o să ajung, mai ales fără ajutorul unei uzine în spate. Ca să pot ajunge în primii cinci am foarte mult de lucru, dar sper ca în doi-trei ani să ajung în primii zece la general. Eu ştiu care sunt limitele mele, astfel că nu pot să mă duc la un campionat mondial şi să spun că o să câştig un concurs, am câştigat doar o etapă, aşa că mai am de lucru până acolo", a spus Gyenes.

Emanuel Gyenes a precizat că îi trebuie constanţă în competiţiile internaţionale pentru a avea şansa să concureze pentru o echipă de uzină. "Nu am avut oferte de la producătorii de motociclete să concurez în echipele de fabrică. Pentru ei un loc 18 nu contează. Dacă aş fi venit în primii cinci, nici atunci nu aş fi primit oferte. Ei trebuie să vadă că eşti un pilot constant, că doi-trei ani vii în primii cinci, atunci poate o să vină să discute cu tine", a adăugat Gyenes, care speră să poată concura până la vârsta de 35 de ani.

Gyenes a povestit că nu s-a putut acomoda cu o motocicletă de şosea, preferatele sale fiind cele pentru enduro. "Vara trecută am avut un Suzuki Bandit de 1200, dar l-am ţinut doar o lună pentru că nu mi-a plăcut să mă dau pe şosea cu ea. Motocicleta a fost bună, dar nu m-am simţit eu bine, pentru că e mai periculos să mergi pe stradă decât prin păduri. Înainte, când lucram la reprezentanţă la KTM mai luam o motocicletă şi făceam Cluj-Satu Mare sau Bucureşti-Satu Mare. Oricum, până acum nu am avut niciun accident. Am carnet de la 18 ani. Eu la 14 ani am primit un scuter cu pedale, un moped, iar la 16 ani am primit un Suzuki de 50 cu şase viteze şi cu aia mă dădeam eu prin oraş fără permis. La 18 ani mi-am făcut permisul. Când am dat examenul la Satu Mare aveam un KTM de 125, dar examenul se dădea pe un MZ de 150. M-am dat în poligon cu motocicleta mea, pentru că era neînmatriculată, iar pe traseu m-am dat cu motocicleta lor. La final, poliţistul m-a aplaudat, pentru că am făcut şi un pic de spectacol", a completat Gyenes.

Pilotul român ar avea nevoie de 100.000 de euro anual pentru a putea participa la toate concursurile internaţionale importante: "Mă antrenez, dar dacă aş avea posibilitatea să mă antrenez mai mult, ar fi şi mai bine. Nu am antrenor, fac pe cont propriu totul. Dacă aş avea un antrenor ar fi mult mai uşor, pentru că el îţi poate spune multe lucruri pe care tu nu le observi. Anul acesta o să merg în Belgia la Frans Verhoeven, fostul coleg de la Vectra Racing, într-un cantonament. Ca să mă pregătesc cum trebuie şi să concurez la toate competiţiile la care aş vrea aş avea nevoie de peste 100.000 de euro pe an".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici