Hamilton nu este convins de noile reguli ale Formulei 1 pentru 2026

Lewis Hamilton a pus sub semnul întrebării dacă noile reguli ale Formulei 1 sunt 1 direcţia corectă", dar a declarat că noile motoare reprezintă un „pas îndrăzneţ". FIA a dezvăluit planurile ca maşinile să fie mai mici, mai agile şi mai ecologice începând din 2026.

Urmărește
698 afișări
Imaginea articolului Hamilton nu este convins de noile reguli ale Formulei 1 pentru 2026

Hamilton nu este convins de noile reguli ale Formulei 1 pentru 2026

Maşinile vor fi cu 30 kg mai uşoare, cu 10 cm mai înguste şi vor avea motoare care vor fi împărţite în proporţie de aproape 50-50 între energia electrică şi cea cu combustie internă şi vor folosi combustibili complet sustenabili.

Hamilton, care a cerut anterior ca maşinile să fie mai uşoare, a declarat citat de BBC Sport: „Sunt doar 30 kg, deci se merge în direcţia bună, dar sunt încă grele.

„Am vorbit cu câţiva piloţi care au condus-o pe simulator - eu nu am făcut-o - şi au spus că este destul de lentă, aşa că vom vedea dacă este direcţia corectă sau nu.

„Dar în ceea ce priveşte sustenabilitatea, în special pe partea de grup motopropulsor, este un pas cu adevărat îndrăzneţ şi merge în direcţia corectă.

„Trebuie doar să ne asigurăm că maşinile sunt eficiente, rapide şi un pas înainte şi că de fapt cursele sunt îmbunătăţite."

FIA a descris conceptul care stă la baza regulilor din 2026 ca fiind o „maşină agilă".

Aerodinamica activă va fi folosită pentru a optimiza utilizarea noilor motoare.

Maşinile vor avea aripi faţă şi spate care se vor deschide pe liniile drepte pentru a reduce rezistenţa la înaintare şi a creşte viteza, dar apoi se vor închide pentru a creşte forţa de apăsare pentru performanţe în viraje.

Iar depăşirea va fi facilitată de un sistem de creştere a puterii pentru o maşină care urmează o alta.

Acest sistem va înlocui actualul sistem DRS (sistem de reducere a rezistenţei la înaintare), care ajută la depăşire.

Noile motoare hibride, care triplează cantitatea de energie electrică utilizată, au atras doi noi producători în F1, Audi şi Ford, şi au convins Honda să revină asupra deciziei sale de a renunţa la acest sport.

Alături de Mercedes, Ferrari şi Renault, precum şi de noua companie Red Bull Powertrains, cu care Ford îşi uneşte forţele, în 2026 vor exista în total şase producători de motoare în F1.

Preşedintele FIA, Mohammed Ben Sulayem, a declarat: „Caracteristicile cheie ale regulamentelor din 2026 sunt tehnologia avansată şi sustenabilă şi siguranţa.

„Scopul nostru, împreună cu F1, a fost să producem o maşină potrivită pentru viitorul categoriei de elită a sportului. Credem că ne-am atins acest obiectiv."

Regulile fac parte din angajamentul F1 de a deveni o maşină cu zero emisii nete de carbon până în 2030.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici