Noul parteneriat „works” va transforma Aston Martin, cu sediul la Silverstone, în singurul obiectiv al Honda pe grila de start, actualmente fiind una dintre cele patru echipe cu motoare Mercedes.
„Este foarte, foarte dificil să câştigi în mod constant campionate fără o relaţie completă de tip „works”, motiv pentru care am luat această decizie”, a declarat Martin Whitmarsh, directorul general al grupului Aston Martin Martin pentru tehnologii de performanţă, Martin Whitmarsh, în faţa jurnaliştilor.
Preşedintele Honda Racing Corporation (HRC), Koji Watanabe, a confirmat că producătorul nu are planuri de a furniza unităţi de propulsie altor echipe.
Honda s-a retras oficial din Formula 1 în 2021, dar a continuat să furnizeze motoare campioanei mondiale în exerciţiu, Red Bull, care a anunţat deja un acord cu Ford din 2026, în cadrul unui acord de asistenţă tehnică.
Directorul general Toshihiro Mibe a declarat că regulamentul din 2026 şi impulsul dat de Formula 1 pentru sustenabilitate sunt în concordanţă cu obiectivele de neutralitate a emisiilor de carbon ale Honda.
„Cheia pentru a câştiga va fi un motor electric compact, uşor şi de mare putere, cu o baterie de înaltă performanţă capabilă să gestioneze o putere mare şi rapidă, precum şi tehnologia de gestionare a energiei”, a spus el.
„Credem că tehnologiile şi know-how-ul obţinut în urma acestei noi provocări pot fi potenţial aplicate direct la viitoarele noastre vehicule electrice de producţie în serie, cum ar fi un model sportiv electric emblematic, precum şi la tehnologiile de electrificare din diverse domenii.”
Unitatea de propulsie a Formulei 1 din 2026 va folosi 100% combustibili sustenabili şi va avea o componentă electrică mult mai mare, sportul urmând să fie neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030.
Aston Martin, cu sediul la Silverstone, este deţinută de miliardarul canadian Lawrence Stroll şi se află pe locul al doilea în campionat după cinci din 22 de curse, spaniolul Fernando Alonso ocupând patru locuri trei.
Stroll a investit masiv, construind o nouă fabrică şi un tunel aerodinamic şi recrutând personal de top de la echipele rivale, atrăgând totodată o sponsorizare semnificativă pentru titlu din partea Cognizant şi Saudi Aramco.
„Aston Martin Aramco Cognizant construieşte o echipă care să câştige în Formula 1”, a declarat fostul director al McLaren, Whitmarsh, care a avut un rol esenţial în readucerea Honda la această echipă în 2015, dar a plecat înainte de începerea nefericitului parteneriat.
„Acesta este un nou pas extrem de interesant şi important pentru echipă.
„Este clar pentru noi şi pentru Honda că regulamentul din 2026 al Formulei 1 va necesita integrarea completă a şasiului şi a PU (unitatea de propulsie) pe care doar o relaţie completă cu o echipă de uzină o oferă.
„Aşadar, acest parteneriat ne pune în poziţia de a concura pentru campionate”.
Alpine, deţinută de Renault, Audi, Ferrari, Mercedes-AMG High Performance Powertrains şi Red Bull Ford vor fi ceilalţi producători de motoare din 2026.
Despărţirea de Mercedes va însemna că Aston Martin va trebui să îşi construiască propriile cutii de viteze şi suspensii spate, dar Whitmarsh a spus că toate acestea fac parte din procesul de „maturizare” ca echipă şi de a deveni cu adevărat independentă.
„Îţi propui să câştigi în Formula 1 şi asta înseamnă să învingi partenerii existenţi şi pentru a face asta trebuie să fim independenţi”, a spus el.
„Construim facilităţi grozave şi ne îndepărtăm progresiv de dependenţa noastră de Mercedes-Benz”.
Whitmarsh a declarat că echipa va continua să concureze sub numele de Aston Martin şi după 2026.