Vettel a stabilit, sâmbătă, cel mai timp bun în calificări, apoi a plecat foarte bine în cursă şi nu a cedat prima poziţie până la final, după o evoluţie fără greşeală, în condiţiile în care echipa sa Red Bull nu a folosit sistemul KERS. Germanul arată că titlul mondial obţinut în ultima etapă a sezonului trecut nu a fost întâmplătoare şi că este în măsură să-şi apere trofeul cucerit.
După o iarnă agitată, cu rezultate slabe în teste, McLaren a terminat peste aşteptări prima cursă, cu Lewis Hamilton pe locul doi şi Jenson Button pe şase, ultimul fiind penalizat cu o trecere pe la boxe după o depăşire neregulamentară. Hamilton a înţeles că nu poate spera mai mult la Melbourne şi a căutat să-şi apere poziţia secundă de pe care a luat startul duminică. O ieşire în decor i-a avariat podeaua monopostului, dar campionul mondial din 2008 a trecut cu bine linia de sosire.
Vitali Petrov, plecat al şaselea, a avut o evoluţie remarcabilă, terminând pentru prima dată în carieră pe podium şi confirmând pasul înainte făcut de Renault. Însă Nick Heidfeld, înlocuitorul lui Robert Kubica, accidentat, a dezamăgit prin locul 14 pe care s-a clasat. Petrov a avut un start excelent, depăşindu-i pe Button şi Alonso, apoi a evoluat sigur şi a profitat de greşelile făcute de Mark Webber. Fernando Alonso a încercat de mai multe ori să se răzbune pe rus după ce acesta l-a „ajutat” anul trecut să piardă titlul mondial la ultima cursă, dar la fel ca atunci Petrov nu s-a lăsat depăşit. Astfel, pilotul spaniol de la Ferrari a trebuit să se mulţumească numai cu locul patru, un câştig totuşi faţă de poziţia din care a plecat în cursă, a cincea. Alonso a fost urmat de Mark Webber, situat departe de colegul său, Vettel, deşi a fost al treilea în calificări.
În mod surprinzător, echipa Sauber, care anul trecut a avut mari emoţii din puncte de vedere financiar după retragerea BMW din Formula 1, a arătat consistenţă şi fiabilitate pe circuitul Albert Park, terminând cu ambele monoposturi în puncte. Perez a ocupat locul 7 încă de la prima sa prezenţă în Formula 1, după ce a fost al 13-lea sâmbătă, ceea ce înseamnă că banii pe care i-a adus la Sauber, prin sponsorul Telmex, sunt multiplicaţi de valoarea şi de talentul său. Kamui Kobayashi l-a urmat pe poziţia a opta, iar echipa eleveţiană pare a fi devenit lider al team-urilor din mijlocul grilei.
Felipe Massa şi Sebastian Buemi (Toro Rosso) au ocupat ultimele două poziţii în Top 10, iar la polul opus s-a remarcat evoluţia dezamăgitoare a Mercedes GP. Atât Michael Schumacher cât şi Nico Rosberg au abandonat, după coliziuni cu adversari, şi echipa germană pare a fi departe de trioul Red Bull – McLaren – Ferrari.
Noutăţile tehnice adoptate de FIA nu au schimbat prea mult faţa Formulei 1. Pneurile Pirelli s-au dovedit a fi mai durabile decât s-a crezut iniţial, dar cu o uzură mai mare ca anul trecut, când monoposturile erau echipate de Bridgestone, astfel că piloţii au fost obligaţi să facă cel puţin două opriri la boxe. Cu o excepţie, mexicanul Perez, care a reuşit să termine cursa pe locul 7 după cu o singură trecere pe la boxe.
Aripa spate mobilă (DRS) poate că ajută la depăşiri, dar nu le garantează. La începutul cursei, Button a încercat zece tururi să treacă de Massa folosind DRS şi nu a reuşit. A făcut-o abia spre finalul cursei şi a părut mai curând că a fost ajutat de pneurile mai noi cu care era „încălţat”. De asemenea, se poate trăi şi fără sistemul sistemul KERS, dovadă că Vettel nu a avut nevoie de el pentru a câştiga.
Dar aceasta a fost doar prima etapă a sezonului şi este posbil ca lucrurile să fie îmbunătăţite pe parcurs. A doua cursă este programată peste două săptămâni în Malaysia.
(Material realizat de Adrian Petculescu)