Coronavirusul poate îmbolnăvi şi chiar ucide şi fotbalul românesc. Dacă această criză se va extinde şi va duce la suspendarea definitivă a campionatului Ligii 1, o parte dintre echipe riscă falimentul, arată o analiză a cotidianului Gazeta Sporturilor.
28 de milioane de euro, fără TVA, achită televiziunile deţinătoare de drepturi pentru difuzarea meciurilor din Liga 1. Cu sezonul suspendat, viaţa unora dintre echipe este ameninţată, arată GSP. Asta pentru că bugete viitoare ar urma să fie puternic afectate.
Regulamentul prevede ca televiziunile să achite integral drepturile TV pentru competiţia în curs, lucru care s-a şi întâmplat. Acest lucru le garantează echipelor faptul că vor încasa banii conform planului pentru sezonul aferent. Modificarea va apărea însă în bugetele pentru anul viitor.
În cazul scenariului care spune că sezonul va fi suspendat definitiv, sumele aferente jumătăţii de sezon anulate ar urma să fie scăzute din contractul pentru anul următor. Asta înseamnă o pierdere totală de 7.5 milioane euro pentru Liga 1, notează sursa citată.
CELE MAI EXPUSE CLUBURI
În Liga 1 exista echipe a căror pondere a banilor din drepturile TV reprezintă peste 50% din bugetul anual. Este mai ales cazul formaţiilor din Play Out-ul campionatului - Viitorul, Chindia, Hermannstadt, Voluntari, Poli Iaşi, Clinceni, dar şi a unor formaţii de Play Off - Gaz Metan, FC Botoşani.
Cele mai ferite sunt cluburile puternice - CFR Cluj, FCSB, Craiova, al căror buget se bazează şi pe alte venituri. Totuşi, şi ele ar putea fi afectate serios.
CUM SE ÎMPART BANII ÎN LIGA 1
Prima rată - 14 milioane euro
*30% în mod egal cluburilor
*70% în funcţie de poziţia ocupată în clasament în sezonul precedent
A doua rată - 14 milioane euro
*50% echipelor din Play Off (6)
*50% echipelor din Play Out (8)
CÂŢI BANI PRODUCE LIGA 1 DIN ACTIVITĂŢI COMERCIALE
Potrivit analizei făcute de cotidianul Gazeta Sporturilor, echipele din Liga 1 produc puţini bani din activităţile comerciale şi din vânzarea de bilete.
18% din veniturile totale vin din sponsorizări şi publicitate, 8% din bilete şi doar 4% din activităţi comerciale şi marketing.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.