A fost un triumf mult aşteptat pentru britanicul care deţinea recordul pentru cele mai multe podiumuri fără victorie (15), după ce a terminat pe locul doi de opt ori în 110 mari premii.
Verstappen părea bine plasat pentru a obţine a cincea victorie în şase curse, până când un accident la jumătatea cursei a permis celor de la McLaren să profite de o perioadă de safety car, Norris intrând la boxe şi ieşind în frunte.
În căutarea unei triple victorii la Miami, olandezul a umplut oglinzile lui Norris la reluarea cursei, dar Red Bull-ul său nu a reuşit să-l provoace cu adevărat pe Norris, McLaren-ul acestuia distanţându-se.
Charles Leclerc de la Ferrari a completat podiumul, ajungând pe locul trei în faţa coechipierului Carlos Sainz, care a fost penalizat ulterior cu cinci secunde pentru implicarea sa într-o coliziune cu Oscar Piastri de la McLaren, ceea ce l-a făcut pe spaniol să coboare pe locul cinci.
Penalizarea l-a urcat cu un loc pe colegul lui Verstappen de la Red Bull, Sergio Perez, până pe locul patru.
„Era şi timpul! Ce cursă. A fost o cursă care a durat mult timp. În sfârşit am reuşit să o fac”, a declarat Norris pentru Sky Sports. „Sunt atât de fericit pentru întreaga mea echipă. În sfârşit, am livrat pentru ei.
„O zi lungă, o cursă grea. În cele din urmă în top, aşa că sunt pe lună. Sunt pur şi simplu mândru. O mulţime de oameni s-au îndoit de mine de-a lungul acestui drum.
„Am făcut o mulţime de greşeli în ultimii cinci ani în scurta mea carieră, dar astăzi am pus totul laolaltă.”
Până duminică, weekendul a fost dominant Red Bull, cu Verstappen realizând cel mai bun timp în singura sesiune de antrenamente şi în calificările pentru sprint de vineri. Olandezul a câştigat şi cursa de sprint şi a obţinut pole position-ul sâmbătă.
Locul al doilea obţinut la Miami a avut un impact redus asupra clasamentului piloţilor, el continuând să deţină un avans de 35 de puncte faţă de Perez.
Septuplul campion mondial de la Mercedes, Lewis Hamilton, a fost al şaselea, iar Yuki Tsunoda de la RB a fost al şaptelea, urmat de George Russell, pe celălalt Mercedes.
Dublul campion mondial de la Aston Martin, Fernando Alonso, a prins locul nouă, în timp ce Esteban Ocon a adus primul punct al sezonului pentru Alpine, trecând pe locul 10.
Plecat din pole position, Verstappen a fost la conducere în primele 20 de tururi, dar nu a reuşit să pună un avans mai mare de trei secunde faţă de Piastri.
La jumătatea cursei, Verstappen a făcut o greşeală, fără a fi pus sub presiune, ieşind în afara traseului şi lovind un stâlp care s-a rupt şi a rămas pe pistă. Comisarii de cursă au dictat imediat virtual safety car.
Verstappen a intrat rapid la boxe, iar Piastri, care fusese deja la schimbul de pneuri, a preluat conducerea.
În timp ce prima rundă de opriri la boxe era pe cale să se încheie şi Verstappen era aproape de a prelua din nou conducerea, McLaren a primit o şansă.
Logan Sargeant de la Williams a intrat în derapaj şi s-a lovit de zid, declanşând intrarea maşinii de siguranţă. Asta i-a permis lui Norris să intre la boxe şi să iasă în frunte, pe un loc pe care nu l-a mai cedat până la final.