„Născut în Braşov, Ovidiu Scobai a terminat Facultatea de Electrotehnică de la Bucureşti. Adolescenţa sa a fost marcată de muzică, atletism şi atracţia faţă de motorsport. Puţini ştiu că Scobai a studiat la Liceul din Muzică din Braşov, alături de Cristian Mandeal şi Horia Andreescu. A urmat în acelaşi timp şi Liceul Sportiv, ajungând vicecampion naţional la 800m. Deşi a continuat cu un liceu teoretic, nu a renunţat la pasiunea pentru muzică. A cântat la Filarmonica din Braşov la contrabas, apoi s-a alăturat pentru scurtă vreme formaţiei Mondial”, se arată în comunicatul citat.
Scobai a ajuns la Dacia în 1969, la vârsta de 22 de ani, când a luat parte la testele de pre-lansare pentru Renault 12 de la Putna. „Un director francez de la vremea aceea i-a inoculat «microbul» pentru curse. În 1978 a reuşit să obţină aprobarea uzinei pentru înfiinţarea departamentului Competiţii, care la scurt timp a devenit autonom. Participarea la raliuri era subvenţionată prin vânzarea de kit-uri pentru modele speciale «sport-stradă», comercializate şi în afara României. Ultimul titlu de campion a fost obţinut în 1992, când Scobai s-a retras din activitatea de motorsport şi s-a concentrat pe problemele de calitate din uzina Dacia. A lucrat pentru dezvoltarea modelului Dacia Nova, a înfiinţat centrul CESAR de pe platformă, iar ultimul post a fost în Direcţia Fiabilitate şi Incidentologie”, mai precizează comunicatul Dacia.