Mani Gyenes are şanse la podium la Malle Moto, cea mai dură probă a motocicliştilor la Raliul Dakar

  • Emanuel Gyenes este singurul motociclist român care a participat în ultimii ani la Raliul Dakar.
  • El concurează cu şanse la podium la categoria „Malle Moto”, unde nu beneficiază de nici un fel de asistenţă tehnică sau personală.
Urmărește
133 afișări
Imaginea articolului Mani Gyenes are şanse la podium la Malle Moto, cea mai dură probă a motocicliştilor la Raliul Dakar

FOTO: Facebook Emanuel Gyenes

Emanuel Gyenes a ajuns în 2021 la cea de 11 participare, fapt care, conform uzanţelor, i-a adus titlul de Legendă Dakar Rally. Cea mai bună clasare a lui Mani la general a fost locul 14 în 2016, el fiind nevoit şi să abandoneze de două ori (2009 şi 2019).

De-a lungul participărilor Gyenes a câştigat de două ori la clasa „Marathon” (2011şi 2015). Cel mai bun rezultat l-a avut însă în 2020, când a câştigat clasa „Malle Moto Original by Motul”, o categorie dedicată ryderilor care nu beneficiază de asistenţă tehnică.

În 2021 Mani concurează din nou la aceeaşi categorie, însă puţini sunt cei care ştiu ce presupune cu adevărat să iei startul la „Malle Moto” şi de ce performanţa românului este una specială. Despre sportivii care concurează la această categorie trebuie spus că se confruntă cu aceleaşi provocări şi obstacole ca toţi ceilalţi participanţi, doar că ei o fac complet singuri. Fără nici un fel de ajutor sau asistenţă. De nici un fel.

Fără asistenţă personală, fără echipaj de asistenţă tehnică pe traseu, fără motocicletă de rezervă. Sunt singuri cu motocicleta lor, cu device-urile care îi ajută la navigaţie şi cu o cutie metalică cu echipamentul de rezervă şi piese de schimb esenţiale. Oficialii de cursă transportă aceste cutii la fiecare punct intermediar de odihnă, astfel încât concurentul să poată să îşi repare sau întreţine motocicleta după încheierea fiecărei etape.

Astfel, după minimum 8-10 ore de cursă în fiecare zi, uneori chiar şi mai mult, concurenţii de la Malle Moto, odată ajunşi la punctul final al zilei, se hrănesc, după care îşi verifică motocicleta. O pregătesc pentru ziua următoare sau o repară singuri dacă e necesar şi posibil cu resursele avute la dispoziţie. Apoi îşi revizuiesc traseul şi harta pentru etapa următoare şi îşi montează cortul, acolo unde nu au locuri de odihnă pregătite de organizatori.

Din cauza acestor provocări suplimentare, un concurent la categoria Malle Moto ajunge să se odihnească în medie maximum 6 ore zilnic. Ca urmare, această categorie „Malle Moto” este practic cea mai dură şi solicitantă probă a clasei moto.

Mani Gyenes porneşte însă cu şanse mari de a se clasa din nou pe podium, el ocupând prima poziţie după prologul raliului şi după prima etapă.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici