- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Marele Premiu al Spaniei deschide sezonul european de Formula 1
Grand Prix-ul Spaniei, prima etapă europeană a Marelui Circ, programată la acest sfârşit de săptămână, este privit ca un nou start de către echipele de Formula 1, ce vor prezenta la Barcelona ultimele îmbunătăţiri ale monoposturilor lor.
Marele Premiu al Spaniei deschide sezonul european de Formula 1 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"Programul primelor patru curse a fost foarte dificil pentru toată lumea, aşa că revenirea în Europa seamănă cu un start «proaspăt»", spune Lewis Hamilton, campionul mondial en-titre, în timp ce Mario Thiessen, şeful BMW-Sauber, consideră că, "în mod tradiţional, acesta (n.r. - MP Spaniei) reprezintă al doilea start al sezonului".
Echipele care au dominat Formula 1 în ultimii ani, Ferrari, McLaren-Mercedes, BMW-Sauber şi Renault, aşteaptă cu speranţă debutul sezonului european, după ce au fost surclasate de Brawn GP, Toyota sau Red Bull în primele patru etape din 2009. Startul lansat al echipei lui Ross Brawn, "ajutat" de unele soluţii inovatoare, aflate la limita regulamentului, a declanşat o contraofensivă tehnologică în rândul "granzilor". Controversatul difuzor, piesa considerată a fi în spatele performanţelor liderului clasamentului piloţilor, Jenson Buton, a fost copiat rapid de mai multe echipe, care aşteaptă acum să experimenteze "minunea".
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Alegeri prezidențiale 2024 și Referendum București. Peste 8 milioane de români au votat / Referendumul a fost validat
-
Referendum local în Capitală. Referedumul a trecut pragul şi poate fi considerat aproape validat. Pentru a trece fiecare întrebare are nevoie de 50% +1 din voturi
-
Adrian Sârbu: Ca să-ţi ia votul, impostorii de partid se prefac că se ceartă. Se vor împăca şi vor conduce ţara împotriva ta! Ştii ce ai de făcut: TE DUCI ŞI PUI ŞTAMPILA PE ALB, ADICĂ PE NICIUNUL!
-
Primăria Municipiului Bucureşti, precizări legate de referendumul local din Capitală: Mesaj pentru cei care au viză de flotant
Ferrari, campioana mondială en-titre, pregăteşte un pachet important de modificări, ce include un dublu difuzor, pe modelul celui folosit de Brawn GP, după ce în primele patru curse a acumulat doar trei puncte, cu care ocupă penultimul loc în clasamentul constructorilor, aproape cel mai slab început de sezon din istoria "căluţului cabrat".
BMW a anunţat că renunţă, pentru următoarele două curse, la sistemul KERS pentru a face loc unor îmbunătăţiri aerodinamice. Echipa lui Roberk Kubica şi Nick Heidfeld nu ştie deocamdată dacă noul difuzor va fi gata până vineri, când sunt programate antrenamentele din cadrul Marelui Premiu al Spaniei.
Renault a trecut de două curse la noul difuzor, însă Fernando Alonso şi Nelson Piquet jr. nu au rupt gura târgului. Acum, inginerii au mai modificat încă o dată difuzorul, dar şi podeaua maşinilor şi au reproiectat aripa frontală.
Spre deosebire de majoritatea echipelor, care a ales să prezinte la Barcelona un pachet "gros" de îmbunătăţiri, McLaren a optat pentru o introducere treptată a modificărilor prevăzute a fi aduse monopostului MP4-24. Totuşi, în Spania, "săgeţile argintii" vor beneficia de un nou difuzor şi de o nouă aripă frontală, piese cu care Hamilton şi Heikki Kovalainen vor încerca să se apropie de vârful ierarhiilor.
În primele patru curse ale sezonului, Brawn GP nu a schimbat nicio piesă la maşinile sale, iar echipa a câştigat de trei ori. Odată cu venirea în Europa, echipa condusă de Ross Brawn va prezenta primele schimbări la monoposturile sale cu ocazia MP al Spaniei, schimbări ce vizează îmbunătăţirea aerodinamicii acestora.
Toyota a reuşit un bun start de sezon, fiind pe locul trei în clasamentul constructorilor. Japonezii au anunţat şi ei îmbunătăţiri ale aerodinamicii lui TF109, iar Jarno Trulli şi Timo Glock sunt încrezători că vor putea aduce, în curând, prima victorie pentru Toyota, după ce în Bahrain au ocupat primele două poziţii ale grilei de start.
Nici codaşa clasamentului constructorilor, Force India, nu a face excepţie în ceea ce priveşte cursa "upgrade-urilor". Difuzorul "miraculos" a apărut pe monoposturile pilotate de Giancarlo Fisichella şi Adrian Sutil încă de la ultima cursă, Marele Premiu al statului Bahrain, iar acum cei doi vor beneficia de o nouă aripă frontală şi de alte câteva modificări.
În schimb, Red Bull nu se grăbeşte să-şi schimbe difuzorul, după ce, echipată "tradiţional", a fost capabilă să se lupte de la egal la egal cu Brawn GP. Performanţele de până acum, încununate de o "dublă" obţinută în China de Sebastian Vettel şi Mark Webber şi de poziţia secundă ocupată în ierarhia constructorilor, asigură un climat liniştit, în comparaţie cu disperarea instaurată la alte echipe. Aşa că tehnicienii conduşi de Adrian Newey au decis să pregătească atent noul difuzor şi să nu-l monteze pe RB5 înainte de Marele Premiu al statului Monaco, a cincea etapă a CM.
Primele rezultate ale ultimei "etape" a competiţiei tehnologice în care sunt implicate echipele de Formula 1 vor fi aflate în acest week-end. Calificările Grand Prix-ului spaniol vor avea loc sâmbătă de la ora 15.00, iar cursa duminică, de la aceeaşi oră.
(Adrian Petculescu, adi.petculescu@mediafax.ro)
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO