Mika Hakkinen: Cea mai frumoasă amintire din Formula 1 e legată de titlul din 1998

Dublul campion mondial Mika Hakkinen a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, cu ocazia lansării unei campanii împotriva conducerii sub influenţa băuturilor alcoolice, că cea mai plăcută amintire din cariera sa de pilot de Formula 1 este cea de când a câştigat titlul suprem în 1998.

Urmărește
415 afișări
Imaginea articolului Mika Hakkinen: Cea mai frumoasă amintire din Formula 1 e legată de titlul din 1998

Mika Hakkinen (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Am fost zece ani în Formula 1 şi am avut perioade bune, dar cred că etapa când am câştigat Campionatul Mondial din 1998 e cea mai importantă. Cursele m-au învăţat ce înseamnă succesul, iar succesul este realizat de munca în echipă. Pentru a deveni campion mondial ai nevoie de mult timp. Eu mi-am început cariera când aveam cinci ani aşa că a fost o călătorie lungă. Ai nevoie de mult devotament, energie consumată, dar şi disciplină. Aşa este şi în viaţa reală", a spus Hakkinen, campion mondial în Formula 1 în 1998 şi 1999.

Mika Hakkinen a afirmat că experienţa sa în cei zece ani de Formula 1 a fost una deosebită. "Am avut mulţi coechipieri în carieră, ca Ayrton Senna, Nigel Mansell, piloţi mari, dar cu caractere diferite. A fost o experienţă deosebită să fiu în Formula 1 şi am avut perioade fericite. Ştiu de ce ai nevoie pentru a-ţi păstra controlul, pentru a câştiga Grand Prix-uri sau pentru a deveni campion mondial în Formula 1. Pentru a câştiga ai nevoie de a te concentra, iar să bei şi să conduci nu te duce către succes", a completat Hakkinen.

Întrebat despre accidentul din Marele Premiu al Australiei de la Adelaide din 1995, Hakkinen a răspuns că singura sa dorinţă era să trăiască. "A fost cu mult timp în urmă, din fericire. Când ai un asemenea accident în viaţă te gândeşti la multe lucruri, la ce este important pentru tine. Mă gândeam unde voi fi, iar primul gând a fost să supravieţuiesc şi să trec peste asta fără durere".

Pe de altă parte, Mika Hakkinen consideră Bucureştiul este un oraş frumos. "Am ajuns ieri şi aveţi o ţară frumoasă şi un oraş frumos cu oameni prietenoşi. Sunt binecuvântat să fiu aici la invitaţia Johnnie Walker pentru a răspândi mesajul. Am fost în 35 de ţări până acum anul acesta şi vor mai urma altele. Mesajul campaniei «Never drink and Drive» este unul foarte puternic şi a avut mult succes până acum", a adăugat Hakkinen.

Mikka Hakkinen, care va susţine, miercuri după-amiază, Băneasa Shopping City, o demonstraţie la bordul unei maşini Caparo T1, a explicat că spectatorii vor avea parte de un spectacol zgomotos, dar distractiv. "Voi avea ocazia să iau oameni în această supermaşină şi să le arăt oamenilor de ce este nevoie pentru a păstra controlul. Va fi zgomotos şi distractiv", a precizat Hakkinen.

Comisarul şef de poliţie, director adjuct la Direcţia Rutieră, Costin Tătuc, a menţionat că numărul accidentelor rutiere cauzate de consumul de alcool a scăzut în primele patru luni ale anului comparativ cu perioada similară din 2012. "Ne preocupă foarte mult această campanie, pentru că în continuare se produc accidente de circulaţie din cauza alcoolului. Ca o veste bună, avem o scădere de 15,1 la sută în ceea ce priveşte numărul de accidente cauzate de alcool în primele patru luni ale anului. În cazul accidentelor grave, alcoolul are o incidenţă de 6,5 la sută", a subliniat Tătuc.

Ian Wright, global corporate relations director la Diageo, producătorul mărcii de whisky "Johnnie Walker", a anunţat că peste un milion de oameni au semnat pactul de a nu conduce sub influenţa băuturilor alcoolice în ultimii şase ani. "«Join the pact» este sloganul campaniei noastre de consum responsabil de alcool. Prin Formula 1, cu ajutorul McLaren Mercedes, am ajuns la milioane de oameni cu ajutorul acestei campanii. Altfel nu am fi avut ocazia. Campania îi încuranjează pe clienţii noştri să nu bea şi să conducă. Un milion de oameni au semnat pactul în decursul a şase ani", a mai spus Wright.

Viorel Ognean, sales development director pentru Europa de Est al Diageo, a precizat că peste 10.000 de români au semnat petiţia în ultima lună şi jumătate. "Am început acest proiect acum aproape un an. Pe 17 aprilie a început implementarea propriu-zisă. Suntem mândri de realizările pe care le avem. În jur de 10.000 de români au semnat pactul nostru de a nu conduce sub influenţa băuturilor alcoolice", a conchis Ognean.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici