Monopost Ferrari, lansat pe internet. Cum arată noul model - FOTO

Echipa Ferrari şi-a lansat, vineri, monopostul pentru sezonul 2012 al Campionatului Mondial de Formula 1, care a impresionat din primul moment prin urâţeania lui, dar prezentarea noii maşini nu s-a putut face în cadrul unei ceremonii la Maranello, din cauza vremii nefavorabile, ci pe internet.

Urmărește
218 afișări
Imaginea articolului Monopost Ferrari, lansat pe internet. Cum arată noul model - FOTO

"Urâtul" monopost Ferrari, lansat pe internet (Imagine: www.ferrari.ro)

La Maranello erau aşteptaţi aproximativ 300 de invitaţi, însă aceştia au întâmpinat dificultăţi în a ajunge la sediul Ferrari, deoarece în zonă ninge continuu de miercuri. Astfel, scuderia a anulat festivitatea şi a decis să facă lansarea pe site-ul propriu.

Monopostul, catalogat ca fiind "urât", este creaţia unei echipe coordonate de directorul tehnic Pat Fry, venit la Ferrari la începutul anului trecut, după ce a activat peste 17 ani la rivala McLaren.

Confruntaţi cu o acută lipsă de performanţă în ultima perioadă, oficialii scuderiei au fost nevoiţi să-şi asume mai multe riscuri în designul monopostului ca în anii trecuţi, optând pentru o abordare agresivă în cazul noului F2012, astfel că el seamănă foarte puţin cu cel din 2011.

"Unii au spus că maşina este urâtă, dar vreau să precizez că nu sunt obiectiv dacă nu împărtăşesc opinia lor. Totuşi, o maşină urâtă este una care nu câştigă, iar una frumoasă este cea care o face. Vreau să cred că este o maşină frumoasă şi ne vom convinge după primele curse", a spus Nikolas Tombazis, designerul-şef al Ferrari, într-un interviu video postat pe site-ul echipei.

Şi Stefano Domenicali, managerul scuderiei, admite că maşina nu e prea reuşită din punct de vedere estetic, dar spune că acest lucru nu contează: "Ei bine, nu e prea frumoasă din punctul meu de vedere, dar asemenea valori nu contează în Formula 1. După cum ştiţi, anumite soluţii vin din constrângerile regulamenteului şi din considerente tehnice. Scopul este să ducem performanţele maşinii la maxim. Asta, că e frumoasă sau urâtă, nu contează".

Cea mai comentată caracteristică este "nasul" înălţat al maşinii, ceea ce-i conferă aspectul ciudat. "Chiar dacă nasul are o formă inestetică, eu cred că este cea mai eficientă soluţie aerodinamică pentru acea parte a maşinii", a precizat Tombazis.

Ferrari a optat pentru o suspensie faţă de tip pull-rod, renunţând la cea push-rod, iar gurile laterale şi spatele maşinii au fost redesenate. Partea spate este acum mai suplă, iar cutia de viteze mai mică.

"Aripa faţă este o evoluţie a celei introduse la finalul anului trecut. Una dintre inovaţiile prezente pe maşină este suspensia faţă. Din motive aerdinamice am optat pentru o soluţie de tip pull-rod. A necesitat foarte multă muncă să implementăm această variantă, dar cred că până la urmă am reuşit şi vom obţine un avantaj aerodinamic astfel", a explicat Tombazis.

Primul pachet de "îmbunătăţiri" este programat să fie instalat pe maşină înaintea ultimei sesiuni de teste dinaintea sezonului, programată la Barcelona, în martie, iar următorul chiar înaintea debutului din Australia.

Ferrari a încheiat anul 2011 pe locul 3 în clasamentul constructorilor, după campioana Red Bull şi după McLaren-Mercedes, reuşind doar o victorie prin spaniolul Fernando Alonso. Acum, Alonso şi colegul său, brazilianul Felipe Massa, vor încerca să readucă gloria vremurilor bune la Maranello cu F2012.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici