- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Noul regulament din Formula 1 a atras 15 echipe aspirante la un loc pe grila de start
Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a dezvăluit, vineri, că numărul echipelor care au dorit să se înscrie în Campionatul Mondial de Formula 1 de anul viitor, atrase de programul de reducere a costurilor iniţiat de FIA, s-a ridicat la cincisprezece.
Noul regulament din Formula 1 a atras 15 echipe aspirante la un loc pe grila de start
"Când s-a deschis perioada de înscrieri pentru CM din 2010, FIA a primit cereri de la 15 potenţial noi echipe. Toate aceste cereri au fost supuse unui proces strict de selecţie, pentru a fi siguri că noile echipe îndeplinesc toate condiţiile impuse privind situaţia financiară, experienţa şi expertiza tehnică. În urma acestui proces de selecţie, trei echipe au primit confirmarea înscrierii pentru sezonul 2010 şi altele au rămas pe o listă de aşteptare", se arată într-un comunicat al FIA dat publicităţii vineri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Protest la Universitate, în București, față de Călin Georgescu: „Iubirea de țară nu e legionară”
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Numărătoarea voturilor s-a încheiat. Diferenţă de 2.742 de voturi între Elena Lasconi şi Marcel Ciolacu / Călin Georgescu pe primul loc cu 22,94%
-
Elena Lasconi, mesaj către diaspora: „Vom construi o Românie în care să vă întoarceţi”
-
Nicolae Ciucă a demisionat din funcţia de preşedinte al Partidului Naţional Liberal
În ceea ce priveşte procesul de selecţie, din cele 15 noi echipe care au dorit să se înscrie în Formula 1, FIA a analizat situaţia a 12 dintre acestea, cu ajutorul firmei de audit Deloitte. "Am folosit consultanţi profesionişti pentru a analiza în detaliu situaţiile financiare ale acestor echipe, ţinând cont de faptul că printre documentele primite s-au numărat situaţia contabilă, contractele sau planurile financiare pe termen lung. În ceea ce priveşte partea tehnică, am solicitat echipelor să prezinte o descriere amănunţită a capacităţii lor, staff-ului, proiectelor tehnice, organigramelor sau bunurilor de capital (prezente şi viitoare)", susţine forul internaţional.
După analiza acestor 12 dosare, nouă au fost echipele invitate la interviul cu comisia de selecţie, după care un raport al celor mai bune cinci dosare a fost trimis preşedintelui FIA, Max Mosley.
"În urma acestei selecţii s-a putut trage o concluzie importantă, şi anume că singurul motiv pentru care au existat locuri goale pe grilele de start în ultimii ani a fost consturile excesive de participare", susţine FIA.
"Câştigătoarele" acestui proces de selecţie au fost echipele Campos Grand Prix (Spania), Manor Grand Prix (Marea Britanie) şi USF1 (SUA).
FIA a anunţat, vineri, că 13 echipe vor concura în sezonul viitor, cele zece actuale plus Campos, Manor şi USF1, însă forul internaţional a menţionat că McLaren, BMW, Renault, Toyota şi Brawn GP trebuie să renunţe, până în 19 iunie, la condiţiile prezentate de ele FIA pentru a putea participa în 2010 la Campionatul Mondial de Formula 1. În caz contrar, locul acestora ar putea fi luat de unele dintre echipele rămase pe o listă de aşteptare în urma analizării dosarelor de înscriere.
De exemplu, reprezentanţii echipei Lola, una dintre cele 15 echipe ce au dorit să se înscrie în noul sezon competiţional, au anunţat, vineri, că vor continua să discute cu FIA în acest sens până la noul termen limită privind înscrierile, stabilit de FIA pentru data de 19 iunie 2009.
În aceeaşi situaţie se găsesc şi echipele Lotus, Superfund sau Prodrive.
De cealaltă parte, deşi numele lor nu se regăseşte pe lista echipelor "somate" să renunţe la condiţiile impuse FIA, pentru a putea concura în 2010, echipele Ferrari, Toro Rosso şi Red Bull susţin că nici ele nu vor renunţa la condiţionarea participării în sezonul viitor al Campionatului Mondial. Unele dintre condiţiile impuse federaţiei internaţionale sunt reînnoirea Acordului Concorde (înainte de data de 12 iunie 2009) şi modificarea regulamentului din 2010, respectiv renunţarea la plafonarea bugetului la 40 milioane de lire sterline (45 milioane de euro) pe an, care a reprezentat exact punctul de atracţie pentru cele 15 echipe ce au dorit să-şi încerce norocul în sezonul viitor al Marelui Circ.
Într-un comunicat dat publicităţii vineri, Ferrari insistă că nu va concura în 2010 decât dacă va fi mulţumită de regulile existente. "Ferrari şi-a depus pe data de 29 mai 2009 cererea de înscriere în sezonul 2010 al CM de Formula 1, dar în anumite condiţii. Până în prezent, aceste condiţii nu au fost îndeplinite. În ciuda faptului că Ferrari a solicitat în scris FIA să nu facă asta, forul internaţional a anunţat participarea necondiţionată a echipei Ferrari pentru următorul sezon. Pentru a nu exista niciun dubiu, Ferrari reafirmă că nu va lua parte la Formula 1 în 2010 în condiţiile în care regulamentul actual stabilit pentru sezonul viitor va rămâne în vigoare", se arată într-un comunicat al echipei Ferrari.
La fel de clare în convingerea lor de a nu participa în campionatul următor în condiţiile impuse de FIA sunt şi echipele Red Bull Racing şi Toro Rosso, care şi-au declarat ataşamentul faţă de FOTA.
Noul regulament pentru 2010 oferă echipelor libertate din punct de vedere tehnologic cu condiţia să aibă un buget limitat la 40 milioane de lire sterline (45 milioane de euro) pe an. Echipele care nu vor să respecte această regulă au posibilitatea de a continua să concureze cu aceleaşi cheltuieli ca în prezent, însă vor avea reguli mult mai restrictive din punct de vedere tehnologic.
(Material realizat de Paula Rusanu, paula.rusanu@mediafax.ro)
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO