- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Număr maxim de victorii şi de pole-position-uri pentru Sebastian Vettel
Pilotul german Sebastian Vettel (Red Bull) s-a impus, duminică, în Marele Premiu al Malaysiei şi demonstrează că este greu de învins în acest debut de sezon, în care a realizat numărul maxim de victorii şi de pole-position-uri în primele două etape ale Campionatului Mondial de Formula 1.
Număr maxim de victorii şi de pole-position-uri pentru Sebastian Vettel (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Deşi a benficiat de KERS doar la start, Vettel a condus "cap-coadă" cursa de la Sepang, aşa cum o făcuse şi în etapa de debut din 2011, în Australia. În spatele său mai mulţi piloţi s-au succedat în a duce trena campionului mondial en-titre. Mai întâi a fost Nick Heidfeld (Lotus Renault), autorul un start excelent de pe poziţia a şasea, apoi Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), revenit pe locul de pe care a plecat în cursă, şi, în cele din urmă, al doilea pilot McLaren, Jenson Button, locul 4 pe grilă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Se circulă în condiţii de iarnă pe străzile din mai multe judeţe. Recomandările poliţiştilor
-
Ciolacu a discutat din nou cu Trump, împreună cu Viktor Orban. Ce spune despre intrarea României în programul Visa Waiver
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
Button şi-a adjudecat la final poziţia a doua şi cele 18 puncte, depăşindu-l pe Heidfeld, care a adus al doilea loc 3 consecutiv pentru Lotus Renault, după cel reuşit de Vitali Petrov la Melborune.
Mark Webber (Red Bull) a arătat din nou că nu poate ţine pasul cu coechipierul său şi, deşi a fost al treilea la start, a trebuit să se mulţumescă numai cu locul patru, mai ales din cauza unui început de cursă dezamăgitor.
Piloţii Ferrari au "ciupit" locurile 5 şi 6, în ordinea Felipe Massa - Fernando Alonso. Spaniolul ar fi putut fi termina pe patru sau chiar pe trei, dacă monopostul său nu l-ar fi acroşat pe cel al lui Hamilton. Însă Alonso, aflat în acel moment pe locul 4, a greşit cu 13 tururi înainte de final, când, grăbindu-se să-l depăşească pe fostul său coechipier, a lovit cu aripa faţă spatele monopostului lui Hamilton şi a fost nevoit să facă o trecere suplimentară pe la boxe. Deşi a rămas pe pistă mai multe tururi, pilotul britanic a avut de suferit mai mult, pierzând teren constant. În cele din urmă, Lewis Hamilton a încheiat abia al şaptelea cursa malaysiană.
În primii zece au mai intrat Kamui Kobayshi (locul 8), Michael Schumacher (locul 9) şi Paul Di Resta, britanicul de la Force India fiind primul debutant care punctează de două ori în acest sezon. Septupul campion mondial şi-a devansat clar colegul de la Mercedes, pe Nico Rosberg (locul 12, la un tur de învingător), dar nu s-a distins cu nimic pe circuit, fiind depăşit de mai multe ori de tânărul japonez de la Sauber.
Vitali Petrov, care realizase surpriza primei etape prin ocuparea locului 3, a abandonat cu patru tururi înainte de final după o ieşire în decor, în momentul în care era pe 8.
La Sepang, majoritatea piloţilor a adoptat o strategie cu trei opriri la boxe, dar au fost şi driver-i care au mers pe două (Kobayashi) sau patru schimburi (Webber). Deteriorarea accentuată a pneurilor face ca piloţii să opteze pentru strategii diferite şi de aici rezultă multe dintre modificările ierarhiei în cursă. Totodată, în Malaysia au apărut şi primele defecţiuni tehnice ale sistemelor nou-introduse de FIA în acest sezon pentru creşterea spectaculozităţii competiţiei. Astfel, lui Alonso nu i-a funcţionat aripa spate mobilă, iar Webber a avut probleme cu KERS-ul.
După două etape, clasamentele generale sunt dominate de Vettel şi Red Bull. La piloţi, Vettel este pe primul loc, cu 50 de puncte, fiind urmat de Jenson Button, 26 de puncte, şi Lewis Hamilton, 24 de puncte. Red Bull are 76 de puncte în ierahia constructorilor, Mclaren-Mercedes 50, iar Ferrari 36.
A treia etapă a sezonului este programată duminica viitoare în China, la Shanghai.
(Material realizat de Adrian Petculescu, adi.petculescu@mediafax.ro)
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO