Petiţie online pentru demiterea directorului de cursă F1, Michael Masi, iniţiată de fanii indignaţi

Chiar dacă sezonul 2021 al Formulei 1 s-a încheiat oficial, controversele din jurul său sunt încă în actualitate. Fanii F1 au lansat recent o petiţie, prin care cer demisia directorului de cursă, australianul Michael Masi, care a luat o serie de decizii controversate, de-a lungul anului.

Urmărește
1820 afișări
Imaginea articolului Petiţie online pentru demiterea directorului de cursă F1, Michael Masi, iniţiată de fanii indignaţi

Petiţie online pentru demiterea directorului de cursă F1, Michael Masi, iniţiată de fanii indignaţi

A fost într-adevăr un sezon epuizant din punct de vedere mental pentru cele două echipe candidate la titlu, Red Bull şi Mercedes. Cu toate acestea, nu au fost singurele care s-au aflat adesea sub o presiune imensă, Michael Masi având şi el mari responsabilităţi ca director de cursă.

Max Verstappen şi Lewis Hamilton s-au luat la harţă pe tot parcursul sezonului, provocând un număr considerabil de incidente controversate pe circuit şi punându-l de mai multe ori pe Masi în încurcătură. Australianul a trebuit să ia decizii grele şi importante, sub presiunea timpului şi a acurateţii acestora, lucru pe care, specialiştii spun, l-ar fi reuşit doar parţial.

Finalul sezonului de la Abu Dhabi a fost unul din momentele în care deciziile lui Masi au fost decisive, dar şi controversate. Este vorba în special de cea luată pe finalul cursei, când safety car-ul se afla pe circuit.

Masi a avut de ales între două variante. Fie lăsa toate monoposturile aflate cu un tur în urmă să depăşească şi să îşi reia poziţiile, ceea ce ar fi dus la încheierea cursei cu clasamentul din momentul intervenţiei safety car-ului, fie păstra neschimbată ordinea monoposturilor în cursă şi îi lăsa pe Verstappen şi Hamilton să se lupte pentru titlu, în condiţiile în care între cei doi erau intercalaţi mai mulţi piloţi. Chiar şi cu ajutorul steagului albastru, sarcina lui Verstappen de a-l ajunge şi depăşi pe britanic, nu ar fi fost una facilă.

Însă, Masi nu a ales niciuna dintre cele două variante, şi a permis doar celor patru maşini dintre cei doi rivali la titlu să depăşească, încălcând sau reinterpretând regula Safety Car din regulamentul FIA.

Dacă ar fi fost o cursă normală, această decizie nu ar fi contat prea mult. Cu toate acestea, Masi a luat această decizie particulară în penultimul tur al cursei care a decis campionatul. Acest lucru a făcut ca Masi să se confrunte cu o intensă controversă, provocată nu doar de fani, ci şi de mulţi piloţi.

Masi s-a născut în Sydney, Australia, dar provine dintr-o familie italiană. În 2019, când a primit una dintre cele mai mari poziţii din Formula 1, cea de director de cursă, Masi avea de călcat pe urmele predecesorului său, Charlie Whiting, profesionist cu o vastă experienţă.

După deciziile controversate din Abu Dhabi, mulţi au început să ceară demiterea lui Masi. Fostul pilot de F1, Martin Brundle, a făcut şi el aluzie la acelaşi lucru, considerând că F1 va căuta probabil un înlocuitor, înainte de a se îndrepta spre sezonul următor.

Prin urmare, este foarte probabil ca în locul lui Masi să apară un nume nou. Nu doar personalităţile din F1 fac aluzie la demiterea sau chiar la demisia lui Masi, ci şi o mulţime de fani. Pe celebrul site de petiţii, Change.org, fanii F1 au lansat o petiţie prin care îi cer lui Masi să demisioneze din funcţie.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici