- Home
- Sport
- BUCUREŞTI, (06.01.2015, 15:19)
- Adrian Petculescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Piloţii fără permis de conducere nu vor mai putea concura în Formula 1
FIA a înăsprit condiţiile ca un pilot să poată concura în F1, pe lângă vârsta minimă de 18 ani sportivii trebuind să îndeplinească şi alte cerinţe pentru a primi Super licenţa necesară în Marele Circ, printre care figurează obligativitatea deţinerii unui permis de conducere pe drumuri publice.
Urmărește
420 afișări
Piloţii fără permis de conducere nu vor mai putea concura în Formula 1 (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)
Măsurile vor intra în vigoare din 2016. Tot de atunci, piloţii trebuie să acumuleze cel puţin 40 de puncte, potrivit unui sistem stabilit de Federaţia Internaţională de Automobilism, şi să fi petrecut cel puţin doi ani într-o categorie sportivă inferioară.
Astfel, campionii din seriile EuroF3, LMP1 din CM de anduranţă şi IndyCar vor obţine cele 40 de puncte necesare participării în Formula 1. Campionii din GP3 vor primi numai 30 de puncte, la fel cei din Formula Renault 3,5.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Le-am dat-o în vot! Tu ce faci?
-
Cum explică PNL scorul dezastruos. Deputat: Guvernarea cu PSD ne-a costat, al doilea mandat al lui Iohannis ne-a îngropat
-
Iulian Anghel, editor politic ZF: Cum l-am cunoscut pe Călin Georgescu
-
Răsturnare de situaţie: Elena Lasconi îl depăşeşte pe Marcel Ciolacu. Pentru prima dată în istorie PSD ar putea să nu aibă candidat în turul 2
Campionul şi vicecampionul din GP2 vor primi în vederea Super licenţei 50, respectiv 40 de puncte. Cele mai multe puncte vor fi acumulate de învingătorul din Formula 2, o competiţie ce va fi relansată de FIA. Ocupanţii primelor trei locuri în F2 vor putea obţine Super licenţa pentru F1 chiar dacă nu îndeplinesc regula celor doi ani petrecuţi într-o categorie inferioară.
Dacă regulile ar fi fost valabile pentru acest an, olandezul Max Verstappen nu ar fi putut lua startul în sezonul Campionatului Mondial de Formula 1, care va începe în martie, pentru că nu îndeplineşte niciuna dintre condiţiile care vor fi introduse.
La un an după ce şi-a încheiat evoluţiile în competiţiile de karting, Verstappen, născut la 30 septembrie 1997, a semnat un contract cu echipa a doua a Red Bull, Toro Rosso, urmând a fi pilot titular în sezonul 2015. El va avea aproape 17 ani şi jumătate la data primei etape a competiţiei, programată în 13-15 martie, la Melbourne (Australia), devenind astfel cel mai tânăr debutant din istoria F1. Jos Verstappen, tatăl lui Max, avea 22 de ani când a debutat în F1 la Benetton, în 1994.
Olandezul, care nu are permis pentru drumuri publice, spune că nu îi place să conducă maşini de oraş. "Este bine să fii pasager când altcineva conduce şi mie chiar nu-mi place să conduc maşini de oraş", a spus Verstappen pentru publicaţia finalndeză Turun Sanomat, citată de motorsport.com.
Verstappen a ocupat locul 3 în sezonul 2014 al Campionatului FIA European Formula 3 şi ar fi acumulat 20 de puncte, un număr insuficient pentru Super licenţă.
Debutul timpuriu al lui Max Verstappen a fost criticat de fostul campion mondial Jacques Villeneuve, care îl consideră drept "o insultă". "Vreţi să vă spun adevărul? Cred că Max este o insultă. Îşi dau seama cei de la Red Bull că pun un copil în Formula 1? Sunt convins că este rapid, dar el nu are nicio experienţă. Eu am ajuns în Formula 1 la vârsta de 25 de ani, după ce am câştigat în IndyCar. Înainte de a te lupta cu vieţile altora, trebuie să înveţi, dar Formula 1 nu are acest rol. Debutul unui pilot de 17 ani reprezintă un mesaj negativ pentru Marele Circ. Vine Verstappen, face zece tururi şi impresionează imediat. Pare că oricine poate conduce o maşină de Formula 1", a declarat canadianul, în urmă cu trei săptămâni.
Citește pe alephnews.ro: Cine este Călin Georgescu? Portretul făcut de Reuters pentru candidatul la alegerile din România: „Un critic NATO. Poziție pro-rusă”
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ce legătură are Vladimir Putin cu Cătălin Georgescu? Presa din Rusia EXULTĂ după victoria năucitoare
CANCAN.RO
De nerecunoscut! Cum a ajuns să arate Maria Sharapova, la 5 ani de la retragerea din tenis GALERIE FOTO
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:51
-
astăzi, 10:43
Ruşii au atacat infrastructura energetică din regiunea Nikolaev din Ucraina