Revenirea lui Schumacher, un balon de oxigen pentru Ferrari şi pentru F1

Formula 1 are parte şi de o veste bună după ce în ultimele luni acest sport s-a confruntat cu numeroase probleme, iar aceasta este revenirea multiplului campion mondial Michael Schumacher la volanul monopostului Ferrari.

Urmărește
75 afișări
Imaginea articolului Revenirea lui Schumacher, un balon de oxigen pentru Ferrari şi pentru F1

Michael Schumacher şi Felipe Massa (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Criza economică a lovit puternic Marele Circ, iar Honda şi BMW, producători importanţi de automobile, s-au retras din competiţie. Intenţia FIA de a plafona bugetele în schimbul libertăţii tehnologice a stârnit nemulţumirea Asociaţiei Echipelor din Formula 1 (FOTA), care a ameninţat cu crearea unui campionat propriu.

Accidentul grav suferit de Felipe Massa în Marele Premiu al Ungariei a readus în discuţie problema securităţii pe circuitele de Formula 1.

Toate acestea au afectat imaginea acestui sport, iar audienţa Formulei 1 a scăzut dramatic, culminând la Marele Premiu al Turciei, din luna mai, când în tribunele circuitului de la Istanbul s-au aflat numai 19.000 de spectatori.

Revenirea lui Schumacher la Ferrari pentru a-l înlocui pe accidentatul Felipe Massa va fi benefică atât pentru scuderie, cât şi pentru Formula 1 în ansamblu.

Dincolo de avantajele economice pe care echipa de la Maranello le va trage din "come-back-ul" lui Schumacher, este posibil ca prezenţa pilotului german la volanul monopostului roşu să ajute o revenire a Ferrari în prim-planul sportiv al Marelui Circ, într-un an în care scuderia s-a confruntat cu unul dintre cele mai slabe începuturi de sezon din istoria sa.

Experienţa lui Schumacher ar putea ajuta la o dezvoltare rapidă a monoposturilor Ferrari şi la o setare mai bună a acestora. În ultimele curse, s-a înregistrat un progres al maşinilor Ferrari, iar acesta s-ar putea accelera, ceea ce ar putea duce la rezultate mai bune în cele şapte etape rămase până la sfârşitul campionatului.

Pe de altă parte, revenirea lui Michael Schumacher pe pistă va produce o explozie a audienţelor, iar reţeta financiară a acestui sport ar putea fi salvată pe ultima sută de metri. Cu siguranţă, Bernie Ecclestone, deţinătorul drepturilor comerciale ale F1, şi organizatorii următoarelor Grand Prix-uri vor fi mai bucuroşi de această revenire decât fanii lui Michael.

Septuplul campion mondial s-a retras la finalul anului 2006, dar puţine lucruri s-au schimbat de atunci astfel încât să reprezinte o necunoscută insurmontabilă pentru el. Iar rolul lui de consultant al Ferrari, avut până în prezent, îl va ajuta să se acomodeze mai repede cu monopostul "căluţului cabrat".

O problemă pe care germanul ar putea-o întâmpina este legată de condiţia sa fizică, după cei aproape trei ani cât a stat în afara Marelui Circ, iar alta ar fi starea sa de sănătate, după accidentul de motocicletă din luna februarie, în urma căruia a suferit o entorsă cervicală şi câteva contuzii.

Însă Schumacher are la dispoziţie trei săptămâni până la Marele Premiu al Europei de la Valencia pentru a-şi îmbunătăţi parametrii fizici.

Necunoscut pentru Schumacher este doar circuitul din oraşul spaniol, care nu se afla în calendarul F1 pe vremea când pilotul german era în activitate. Dar un driver experimentat ca Michael Schumacher va "învăţa" repede circuitul atât pe simulator, cât şi în timpul antrenamentelor libere dinaintea Marelui Premiu al Europei.

Nu se ştie dacă Michael Schumacher va putea câştiga curse în această a nouă etapă a carierei sale, însă Formula 1 va câştiga sigur în audienţă şi îşi va recupera din popularitatea pierdută în ultima vreme, din diverse motive. Probabil că şi spectacolul va creşte, iar tinerii piloţi prezenţi acum în Marele Circ vor avea un model alături de ei pe grila de start.

Michael Schumacher s-a născut pe data de 3 ianuarie 1969, în localitatea Kerpen, situată în vestul Germaniei, în landul Nordrhein-Westfalen.

Pilotul german a debutat în Formula 1 la vârsta de 22 de ani, la volanul unui monopost Jordan, în august 1991, în Marele Premiu al Belgiei, desfăşurat pe circuitul Spa-Francorchamps şi a obţinut prima victorie un an mai târziu, pe acelaşi circuit. Schumacher are în palmares şapte titluri de campion mondial, în 1994, 1995 (ambele cu Beneton), 2000, 2001, 2002, 2003 şi 2004 (toate cu Ferrari).

Michael Schumacher deţine mai multe recorduri, la finalul carierei sale de 16 ani în F1, în care a participat la 250 de Mari Premii.

Germanul, care a concurat pentru trei echipe în cariera sa, Jordan (1991), Benetton (1991-1995) şi Ferrari (1996-2006), este pilotul cu cele mai multe victorii în F1, 91, devansându-i pe francezul Alain Prost (51 de victorii) şi pe brazilianul Ayrton Senna (41 de victorii), pilotul german clasându-se de 43 de ori pe locul secund şi de 20 de ori pe poziţia a treia a podiumului.

Schumacher a acumulat cele mai multe puncte în F1, 1369, depăşindu-i în această ierarhie tot pe Alain Prost (798,5 puncte) şi pe Ayrton Senna (614 puncte). Germanul este pilotul cu cele mai multe starturi din pole position, 68, faţă de 65 reuşite de Senna şi 33 de britanicul Jim Clark şi tot germanul are cele mai multe clasări pe podium în carieră, 154, la mare distanţă de Prost (106) şi de Senna (80).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici