Echipa Ford nu a comentat informaţiile care au început să circule săptămâna trecută, la Raliul Germaniei. Directorul tehnic al team-ului de raliuri, Christian Loriaux, a vorbit, fără să ofere nume, despre un pilot foarte expeimentat, care a făcut „o treabă foarte bună” alături de titularii Jari-Matti Latvala şi Petter Solberg.
Această şedinţă secretă s-a desfăşurat pe Circuit des Ecuyers, aproape de Reims (Franţa), şi Kubica ar fi pilotat maşina Fiesta RS cel puţin o zi, stabilind timpi foarte buni, în comparaţie cu cei reuşiţi de Latvala şi Solberg, potrivit unei surse citate de Autosport.
Pista de 3,5 kiolometri, situată într-un parc de 50 de hectare, oferă garanţii de securitate superioare unui drum asfaltat, fiind închisă circulaţiei. Aici a testat Ford pneurile Michelin, în vederea raliurilor pe asfalt din finalul sezonului (Germania, Franţa şi Catalunya).
După accidentul suferit la un raliu în Italia, în 6 februarie 2011, Kubica a fost supus la numeroase operaţii şi la un program intensiv de recuperare, graţie cărora fostul pilot al echipei Lotus-Renault poate merge fără ajutor şi îşi poate mişca mâna şi cotul drepte, rănite grav cu acel prilej. Revenirea sa în Formula 1 rămâne o ipoteză, fiind mai probabilă o trecere a polonezului în Campionatul Mondial de raliuri.