- Home
- Sport
- BUCUREŞTI, (26.05.2013, 19:55)
- Adrian Petculescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Rosberg câştigă la Monaco la 30 de ani după succesul tatălui său în Principat
Pilotul german Nico Rosberg de la Mercedes s-a impus, duminică, în cursa din Principatul Monaco, dusă cu greu la bun sfârşit din cauza numeroaselor incidente, la 30 de ani după ce tatăl său, Keke Rosberg, obţinea singura lui victorie pe străzile din Monte Carlo.
Urmărește
217 afișări
Rosberg câştigă la Monaco la 30 de ani după succesul tatălui său în Principat (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
În 15 mai 1983, finlandezul Keke Rosberg, campion mondial al en-titre, câştiga Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco pentru echipa Williams, într-o cursă în care a plecat de pe locul 5 al grilei de start. Nico Rosberg s-a născut la doi ani după succesul părintelui, la Wiesbaden, în Germania, şi a continuat tradiţia acestuia, reuşind al doilea său triumf în Marele Circ chiar în oraşul în care şi-a petrecut o mare parte a copilăriei şi în care este acum rezident.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Coaliția PSD-PNL-UDMR stabilește datele alegerilor prezidențiale. Primul tur, înainte de Paște?
-
Noul decret al lui Putin desemnează Ucraina drept sursă principală de „extremism” şi introduce conceptul de „rusofobie”
-
Elon Musk susţine partidul AfD într-un articol de opinie publicat într-un ziar german
-
Războiul din Ucraina, ziua 1039. Zelenski sugerează schimbări importante în structura de personal / Bloomberg: Oficialii americani cred că Ucraina ar putea fi forţată să se retragă din regiunea Kursk în primăvară / Trupele nord-coreene au suferit peste 1.000 de pierderi în regiunea Kursk în ultima săptămână
Pilotul german a fost foarte rapid pe întreaga durată a Grand Prix-ului monegasc, evoluţia lui fiind încununată cu primul loc pe grila de start. A fost al treilea pole-position la rând pentru Rosberg, dar precendentele două au fost concretizate în clasări finale modeste: locul 9 în Bahrain şi 6 la Barcelona. Colegul său Lewis Hamilton l-a secundat, la fel ca în Spania, ei fiind urmaţi de liderul clasamentului piloţilor Sebastian Vettel şi de Mark Webber, ambii de la Red Bull.
Duminică, startul a fost agitat, dar fără schimbări importante în ierarhia grilei. S-a înregistrat numai o depăşire în Top 10, în turul întâi, când Button a urcat de pe locul 8 pe locul 7 deţinut de Sutil. La vârf, Vettel a încercat o manevră riscantă, dar Hamilton i-a închis "uşa" repede şi piloţii Mercedes şi-au păstrat poziţiile.
Circuitul stradal din Monte Carlo nu oferă prea multe oportunităţi de depăşire, astfel că pe parcursul a 30 de tururi concurenţii au mers ca într-o procesiune, cu ordinea Rosberg, Hamilton, Vettel, Webber, Kimi Raikkonen (Lotus) şi Fernando Alonso (Ferrari). Era nevoie de Safety Car pe pistă pentru a se produce o ruptură în trenuleţul format şi maşina de siguranţă a intrat după ce Felipe Massa (Ferrari) şi-a zdrobit monopostul de barierele de protecţie în zona Sainte Devote, unde o mai făcuse şi sâmbătă, în şedinţa a treia a antrenamentelor. Vettel şi Webber au profitat imediat şi au trecut pe la boxe, reuşind să îl depăşească amândoi pe Hamilton, care a căzut astfel pe locul 4.
În turul 46/78, cursa a fost oprită cu steagul roşu pentru aproximativ 30 de minute, după ce Max Chilton (Marussia) a lovit monopostul pilotat de Pastor Maldonado (Williams), acesta din urmă percutând atât de puternic marginea circuitului încât barajul de protecţie a fost mutat pe pistă. Din fericire, nici Massa în turul 30 şi nici pilotul venezuelan nu au suferit răni grave după impacturi. Totuşi, brazilianul a fost transportat la spital pentru investigaţii.
Cursa s-a reluat în spatele Safety Car-ului. Alonso a fost obligat să cedeze locul 6 lui Sergio Perez (McLaren-Mercedes), pentru că anterior tăiase o şicană la un atac al mexicanului. În scurt timp, spaniolul a mai cedat o poziţie, fiind depăşit de Sutil în Acul de Păr.
Maşina de siguranţă a revenit pe pistă în turul 63, când Romain Grosjean (Lotus-Renault) a intrat în monopostul Toro Rosso pilotat de Daniel Ricciardo. A fost al patrulea accident al francezului în acest week-end la Monte Carlo, el fiind recunoscut pentru numeroasele coliziuni pe care le-a provocat sezonul trecut.
După retragerea Safety Car-ului, Perez a încercat să obţină poziţia a cincea deţinută de Raikkonen şi a declanşat atacul în turul 70, pe exterior, la şicana de la ieşirea din tunel. Finlandezul a strâns breşa prin care Perez încerca să depăşească, dar cele două maşini au intrat în contact. Monoposturile au fost avariate, Raikkonen alegându-se cu o pană la pneul stânga-spate, iar Perez cu aripa-faţă zdrobită. După o trecere pe la boxe, finlandezul a reuşit să prindă locul 10 şi să obţină un punct pentru Lotus, în timp ce Perez a fost nevoit să abandoneze cu cinci turui înainte de final.
Scăpat cu bine din toate aceste incidente, cvartetul format din Rosberg-Vettel-Webber-Hamilton a trecut linia de sosire în această ordine. Adrian Sutil (Force India), Jenson Button (McLaren-Mercedes), Fernando Alonso, Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) şi Paul Di Resta (Force India) au promovat după lupta dintre Perez şi Raikkonen pe locurile 5-9.
În ciuda faptului că a ratat victoria, Vettel şi-a extins avansul în clasamentul piloţilor faţă de Raikkonen şi Alonso. Tripul campion mondial a acumulat 107 puncte, fiind urmat de Kimi Raikkonen, cu 86 de puncte şi de Fernando Alonso, cu 78 de puncte.
Şi la constructori, Red Bull, cu 164 de puncte, are un avans confortabil. Ferrari este pe locul 2, cu 123 de puncte, iar Lotus-Renault pe 3, cu 112 puncte.
Segmentul european al sezonului 2013 se va întrerupe pentru a face loc Marelui Premiu al Canadei, programat, în 9 iunie, pe circuitul Gilles Villeneuve din Montreal.
Citește pe alephnews.ro: Sonda Parker Solar Probe a ajuns la 6,1 milioane kilometri față de Soare. Cristian Român: „A zburat cu cea mai mare viteză atinsă vreodată de un obiect creat de mâna omului”
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
GALERIE FOTO. S-au despărțit de Crăciun! Manechinul a șters toate pozele cu fotbalistul de pe rețelele de socializare
PROSPORT.RO
Care sunt cele două CUVINTE din limba română pe care le-ai folosit greșit până acum. Le auzi tot timpul de sărbători
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe