Rosberg câştigă la Monaco la 30 de ani după succesul tatălui său în Principat

Pilotul german Nico Rosberg de la Mercedes s-a impus, duminică, în cursa din Principatul Monaco, dusă cu greu la bun sfârşit din cauza numeroaselor incidente, la 30 de ani după ce tatăl său, Keke Rosberg, obţinea singura lui victorie pe străzile din Monte Carlo.

Urmărește
217 afișări
Imaginea articolului Rosberg câştigă la Monaco la 30 de ani după succesul tatălui său în Principat

Rosberg câştigă la Monaco la 30 de ani după succesul tatălui său în Principat (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

În 15 mai 1983, finlandezul Keke Rosberg, campion mondial al en-titre, câştiga Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco pentru echipa Williams, într-o cursă în care a plecat de pe locul 5 al grilei de start. Nico Rosberg s-a născut la doi ani după succesul părintelui, la Wiesbaden, în Germania, şi a continuat tradiţia acestuia, reuşind al doilea său triumf în Marele Circ chiar în oraşul în care şi-a petrecut o mare parte a copilăriei şi în care este acum rezident.

Pilotul german a fost foarte rapid pe întreaga durată a Grand Prix-ului monegasc, evoluţia lui fiind încununată cu primul loc pe grila de start. A fost al treilea pole-position la rând pentru Rosberg, dar precendentele două au fost concretizate în clasări finale modeste: locul 9 în Bahrain şi 6 la Barcelona. Colegul său Lewis Hamilton l-a secundat, la fel ca în Spania, ei fiind urmaţi de liderul clasamentului piloţilor Sebastian Vettel şi de Mark Webber, ambii de la Red Bull.

Duminică, startul a fost agitat, dar fără schimbări importante în ierarhia grilei. S-a înregistrat numai o depăşire în Top 10, în turul întâi, când Button a urcat de pe locul 8 pe locul 7 deţinut de Sutil. La vârf, Vettel a încercat o manevră riscantă, dar Hamilton i-a închis "uşa" repede şi piloţii Mercedes şi-au păstrat poziţiile.

Circuitul stradal din Monte Carlo nu oferă prea multe oportunităţi de depăşire, astfel că pe parcursul a 30 de tururi concurenţii au mers ca într-o procesiune, cu ordinea Rosberg, Hamilton, Vettel, Webber, Kimi Raikkonen (Lotus) şi Fernando Alonso (Ferrari). Era nevoie de Safety Car pe pistă pentru a se produce o ruptură în trenuleţul format şi maşina de siguranţă a intrat după ce Felipe Massa (Ferrari) şi-a zdrobit monopostul de barierele de protecţie în zona Sainte Devote, unde o mai făcuse şi sâmbătă, în şedinţa a treia a antrenamentelor. Vettel şi Webber au profitat imediat şi au trecut pe la boxe, reuşind să îl depăşească amândoi pe Hamilton, care a căzut astfel pe locul 4.

În turul 46/78, cursa a fost oprită cu steagul roşu pentru aproximativ 30 de minute, după ce Max Chilton (Marussia) a lovit monopostul pilotat de Pastor Maldonado (Williams), acesta din urmă percutând atât de puternic marginea circuitului încât barajul de protecţie a fost mutat pe pistă. Din fericire, nici Massa în turul 30 şi nici pilotul venezuelan nu au suferit răni grave după impacturi. Totuşi, brazilianul a fost transportat la spital pentru investigaţii.

Cursa s-a reluat în spatele Safety Car-ului. Alonso a fost obligat să cedeze locul 6 lui Sergio Perez (McLaren-Mercedes), pentru că anterior tăiase o şicană la un atac al mexicanului. În scurt timp, spaniolul a mai cedat o poziţie, fiind depăşit de Sutil în Acul de Păr.

Maşina de siguranţă a revenit pe pistă în turul 63, când Romain Grosjean (Lotus-Renault) a intrat în monopostul Toro Rosso pilotat de Daniel Ricciardo. A fost al patrulea accident al francezului în acest week-end la Monte Carlo, el fiind recunoscut pentru numeroasele coliziuni pe care le-a provocat sezonul trecut.

După retragerea Safety Car-ului, Perez a încercat să obţină poziţia a cincea deţinută de Raikkonen şi a declanşat atacul în turul 70, pe exterior, la şicana de la ieşirea din tunel. Finlandezul a strâns breşa prin care Perez încerca să depăşească, dar cele două maşini au intrat în contact. Monoposturile au fost avariate, Raikkonen alegându-se cu o pană la pneul stânga-spate, iar Perez cu aripa-faţă zdrobită. După o trecere pe la boxe, finlandezul a reuşit să prindă locul 10 şi să obţină un punct pentru Lotus, în timp ce Perez a fost nevoit să abandoneze cu cinci turui înainte de final.

Scăpat cu bine din toate aceste incidente, cvartetul format din Rosberg-Vettel-Webber-Hamilton a trecut linia de sosire în această ordine. Adrian Sutil (Force India), Jenson Button (McLaren-Mercedes), Fernando Alonso, Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) şi Paul Di Resta (Force India) au promovat după lupta dintre Perez şi Raikkonen pe locurile 5-9.

În ciuda faptului că a ratat victoria, Vettel şi-a extins avansul în clasamentul piloţilor faţă de Raikkonen şi Alonso. Tripul campion mondial a acumulat 107 puncte, fiind urmat de Kimi Raikkonen, cu 86 de puncte şi de Fernando Alonso, cu 78 de puncte.

Şi la constructori, Red Bull, cu 164 de puncte, are un avans confortabil. Ferrari este pe locul 2, cu 123 de puncte, iar Lotus-Renault pe 3, cu 112 puncte.

Segmentul european al sezonului 2013 se va întrerupe pentru a face loc Marelui Premiu al Canadei, programat, în 9 iunie, pe circuitul Gilles Villeneuve din Montreal.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici