Sebastien Loeb, un sezon 2011 de vis

Octuplu campion mondial la raliuri, francezul Sebastien Loeb i-a depăşit deja pe germanul Michael Schumacher (Formula 1) şi pe italianul Valentino Rossi (MotoGP), septupli câştigători ai titlului suprem în domeniile lor, dar acest lucru nu este suficient pentru el.

Urmărește
89 afișări
Imaginea articolului Sebastien Loeb, un sezon 2011 de vis

Sebastien Loeb, un sezon 2011 de vis (Imagine: Mediafax foto/AFP)

Loeb, regele nestăpânit, îşi va continua lupta în 2012, în căutarea celui de-al nouălea titlu consecutiv, alături de copilotul său Daniel Elena şi cu întreaga echipă Citroen Racing dedicată cauzei sale.

În acest sezon, situaţia nu a fost tot timpul la fel. "Ar putea fi mai complicat în 2011, pentru că Ogier are un mare potenţial, are talent, este rapid şi vrea să câştige. Dar nu este nicio ruşine în a fi învins", spunea Loeb la sfârşitul anului 2010.

Campionul era "zen" atunci şi se gândea la retragere. De atunci, şi-a schimbat părerea.

Concurenţa internă cu Seb 2 (Sebastien Ogier), de cinci ori câştigător în acest sezon, şi propunerile atractive de la Volkswagen, din vară, au influenţat visul său de a trăi o viaţă liniştită pe malul lacului Leman şi de a-şi petrece week-end-urile pe circuite din Franţa. Acest lucru se va întâmpla mai târziu. În aşteptarea realizării visului său, Loeb a pus deja totul la punct, la Citroen, pentru ca pre-retragerea sa din WRC, peste un an sau doi, să fie mai puţin agitată decât sezonul 2011 în care la început supremaţia i-a fost ameninţată de Ogier, iar apoi de Mikko Hirvonen.

Profitând de duelul Loeb-Ogier şi conducând bine (două victorii, şase podiumuri), dar şi beneficiind de sacrificiile coechipierului său Jari-Matti Latvala, Hirvonen s-a aflat în situaţia de a-i lua titlul mondial lui Loeb, în etapa a 13-a, ultima, în condiţiile în care maşina sa Ford Fiesta RS era mai puţin bună decât DS3. Din fericire pentru Loeb, Mikko Hirvonen a abandonat şi totul a revenit la normal: Loeb şi Elena au devenit campioni mondiali, cu 67 de victorii la activ şi un nou record de probe speciale câştigate (808), performanţă mai bună decât cea a finlandezului Markku Alen... din altă eră.

În 2012, Loeb, care va împlini în februarie 38 de ani, nu va mai avea concurenţă din partea lui Ogier (28 de ani), plecat la Volkswagen pentru un sezon de rodaj la echipa germană, fără speranţe de victorie, cu o Skoda Fabia S2000 şi în aşteptarea unui Polo-P.

Pentru ca totul să meargă bine, Citroen a obţinut şi serviciile lui Hirvonen, pe care Loeb poate îl va lăsa să guste puţin din cel de-al nouălea său festin. Îi va avea ca rivali doar pe Jari-Matti Latvala şi poate pe Petter Solberg, la M-Sport, dar cu excepţia unei surprize de ultim minut fără susţinerea oficială a Ford şi a banilor de la Abu Dhabi.

În aşteptarea anului 2013 şi a primului sezon al lui Ogier la volanul unui Polo-R oficial, Campionatul Mondial de raliuri riscă să fie lipsit de suspans.

Pe regele Loeb nu îl interesează. El vrea doar să continue să concureze în speciale, să le câştige şi să se impună la raliuri. Să fie în continuare cel mai bun.

(Material realizat de Leila Bolat, leila.bolat@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici