Lewis Hamilton a câştigat Marele Premiu de Formula 1 de la Monza
Într-un weekend început perfect pentru Scuderia italiană, cu un record absolut stabilit de Kimi Raikkonen în drum spre pole-position, cu cel mai rapid tur din istoria Formulei 1, lovitura de graţie a venit devreme, chiar la start.
Plecaţi din prima linie a grilei de start, Raikkonen şi Vettel nu au rezistat, în această ordine, la conducerea Grand Prix-ului nici măcar un tur. În timp ce jumătatea a doua a plutonului era măcinată de un accident care avea să aducă safety-car-ul pe circuit, în ultimele clipe de cursă la liber, campionul mondial a declanşat un atac decisiv în faţa lui Vettel. Hamilton a ţinut trasa, având câţiva centimetri în faţă, în timp ce monopostul roşu al lui Vettel s-a lovit, pe partea dreaptă de maşina Mercedes. Vettel s-a răsucit pe pistă, cu eleronul faţă avariat, fiind nevoit să ruleze la pas spre boxe, pentru reparaţii. Germanul s-a plâns prin radio, însă comisarii au decis că este vorba despre un simplu incident de cursă şi nu au dictat nicio sancţiune.
Împins la coada cursei, Vettel a dat start cursei de urmărire, scopul său fiind acela de a limita pagubele, în clasamentul mondial. Germanul a reuşit să urce până pe cinci, a trecut al cincilea linia de finiş, însă a fost promovat pe poziţia a patra, după o penalizare de cinci secundă impusă de comisari lui Max Verstapen.
Lewis Hamilton l-a depăşit pe Raikkonen la restartul cursei, însă finlandezul a gestionat cu măestrie momentul, profitând de succesiunea de viraje pentru a reveni în faţă. IceMan a rămas în faţă, fără a reuşi să se desprindă decisiv, în timp ce britanicul a amânat atacul.
Jocul strategiilor a jucat în favoarea lui Hamilton. Ferrari a luat decizia unui schimb de cauciucuri anticipat pentru Raikkonen, chemat la boxe încă din turul 20. Hamilton a rămas pe circuit încă opt tururi, timp în care Mercedes l-a folosit pe Bottas, pilotul numărul doi, drept baraj mobil în faţa lui Raikkonen. Valtteri s-a achitat perfect de sarcină, încurcându-l pe Kimi Raikkonen, aflat într-o cursă contra cronometrului, pentru a lua un avantaj liniştitor în faţa lui Hamilton, în vederea reluării duelului direct după trecerea acestuia din urmă pe la boxe.
Hamilton a revenit, într-adevăr, pe circuit, în spatele lui Raikkonen, la finele turului 28, însă l-a prins din urmă cu uşurinţă, beneficiind de pneurile mai noi şi, implicit, mai performante. Depăşirea s-a consumat în turul 45, Hamilton atacând iniţial pe exterior, pe succesiune de viraje, beneficiind apoi de interior.
Raikkonen a rămas puţin timp în spatele lui Hamilton, sperând la o depăşire, însă a fost nevoit să se resemneze, ecartul lui Hamilton ajungând, la final de cursă, până la peste 8,5 secunde.
Max Verstapen a trecut al treilea linia de finiş, însă a fost retrogradat două poziţii, după ce comisarii au dictat o penalizare de cinci secunde pentru obstrucţionarea unui adversar şi împingerea în afara pistei. Olandezul a reacţionat violent, într-o transmisiune radio care a avut nevoie şi de cenzurarea înjurăturilor, anunţându-şi echipa: „5 secunde? Pentru ce? I-am lăsat suficient loc! Ucid, pur şi simplu, pilotajul!”
Decizia oficialilor l-a ambiţionat pe Verstapen să îşi apere cu disperare poziţia pe pistă în faţa lui Bottas, omul. care i-a proovocat penalizarea. „NU îmi pasă că pierd timp, vreau să termin în faţă”, a transmis prompt temperamentalul pilot în vârstă de 20 de ani.
De penalizarea lui Verstapen au profitat Bottas şi Vettel. În consecinţă, în clasamenul mondial al piloţilor, avansul lui Lewis Hamilton a crescut la 30 de puncte – mai mult decâît o victorie în Formula 1.