Traseul din România al Dakar Series a fost modificat din cauza zăpezii

Traseul din România al primei ediţii al Raliului Europei Centrale (20-26 aprilie) a suferit modificări din cauza zăpezii căzute în jurul staţiunii Sovata, organizatorul, ASO, decizând astfel să anuleze etapele Baia Mare-Sovata şi Sovata-Debrecen.

Urmărește
72 afișări
Imaginea articolului Traseul din România al Dakar Series a fost modificat din cauza zăpezii

Traseul din România al Dakar Series a fost modificat din cauza zăpezii (Imagine: www.centraleuroperally.com)

După mari eforturi de a îndepărta zăpada de pe traseu, ASO (n.r. - Amaury Sport Organisation) a decis să anuleze din motive de siguranţă probele speciale programate în jurul Sovatei. Cantitatea mare de zăpadă a întârziat foarte mult recunoaşterile şi nu a permis realizarea unui road book complet în timp util, informează site-ul oficial al competiţiei.

Astfel, etapele din România ale primei ediţii ale Raliului Europei Centrale, care face parte din Dakar Series ca urmare a anulării Raliului Dakar din motive de securitate, va avea loc în jurul oraşului Baia Mare. Concurenţii vor ajunge în după amiaza zilei de 20 aprilie urmând să parcurgă în apropiere de Baia Mare patru probe speciale.

Etapele anulate însumau 1.490 de kilometri din totalul de 3.061 de kilometri, dintre care 840 de kilometri de probe speciale din totalul de 1.570 de kilometri. Noul traseu va avea o lungime totală de 2.600 de kilometri, dintre care 1.100 reprezintă probele speciale. Astfel, în locul etapei Sovata-Sovata, organizatorii au înlocuit-o cu Veszprem-Veszprem.

Noile etape vor arăta astfel: ziua 1 Budapesta - Baia Mare, ziua a 2-a Baia Mare-Baia Mare, ziua a 3-a Baia Mare-Debrecen, ziua a 4-a Debrecen-Veszprem, ziua a 5-a Veszprem-Veszprem, ziua a 6-a Veszprem - Veszprem, ziua a 7-a Veszprem - Lacul Balaton.

Doisprezece români se află printre cei 260 de concurenţi înscrişi la startul primei ediţii a Raliului Europei Centrale, urmând să concureze la clasele moto, auto şi quad, singura categorie fără prezenţă românească fiind cea de camioane. Cei 12 piloţi români sunt împărţiţi astfel: cinci la categoria motociclete - Emanuel Gyeneş (număr de concurs 32), Marcel Butuza (numărul 33), Alexandru Gârbacea (numărul 34), Romeo Duicu (numărul 73) şi Ioan Luţaş (numărul 86); cinci la categoria auto - Gabriel Nicolae/Liviu Stan (număr de concurs 257), Eugen Banciu/Marius Văsâi (numărul 286), Victor Fulicea/Dan Iancu (numărul 279), Carlo Marchegiano/Alecsandru Roiban (numărul 290) şi campionii naţionali de raliu Dan Gârtofan/Adrian Berghea (numărul 294); şi doi la categoria quad - Răzvan Irimescu (numărul 125) şi Alexander Pauliner (numărul 134).

ASO, organizatorul Raliului Dakar, competiţie care a fost anulată la începutul anului din motive de securitate, a anunţat crearea primului concurs satelit intitulat "Dakar Series", ce se va desfăşura în perioada 20-26 aprilie în România şi Ungaria.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici