Adidas îmbracă 12 naţionale la Campionatul Mondial, printre care Argentina, Belgia, Columbia, Germania, Rusia, şi Spania, realizând cele mai mari venituri de până acum. Oficialii Adidas consideră că vânzările din faza grupelor vor fi mai mari decât în 2014, când Cupa Mondială a avut loc în Brazilia, procentul crescând cu până la 5%.
La precedentul turneu mondial, nemţii au vândut articole în valoare de peste 2 miliarde euro. Suma cea mai mare a provenit din vânzarea mingiilor oficiale, 14 milioane de euro. Totuşi, Kasper Rorsted (Directorul Executiv al Adidas) e de părere că sumele totale vor fi mai mici decât la turneul din America de Sud.
“Această Cupă Modială ne va aduce o sumă mai mică decât turneul din Brazilia. Chiar şi aşa, ne bucurăm că meciurile se dispută în Rusia. Ne putem promova brandul şi în această parte a Europei”, a spus acesta.
“Rivalul traditional” al lui Adidas, Nike, va încasa o sumă mai mică, de aproximativ 2 miliarde de euro.
La acest turneu final, Nike îmbracă naţionale puternice, printre care Brazilia sau Franţa. Mark Parker (Preşedintele Sportiv al Nike) a declarat că acesta este cel mai aşteptat eveniment al companiei, vânzările cunoscând un boom impresionant în perioada Cupei Mondiale. “Cupa Mondială este cel mai important moment în sport, e perioada cea mai benefică firmei”, a declarat acesta, citat cyprus-mail.com.
Situaţia în care se găseşte Nike este una paradoxală, ţinând cont de faptul că îmbracă şi Portugalia, echipa la care evoluează Cristiano Ronaldo, desemnat cel mai bun jucător la ora actuală.
ProSport a făcut un tur prin Paris pentru a vedea care sunt preţurile echipamentelor la magazinele Adidas şi Nike.
Cele mai scumpe tricouri de la Adidas
Germania (primul şi al doilea echipament): 114 euro
Spania (primul şi al doilea echipament): 114 euro
Germania (echipament portar): 92 euro
Columbia: 80 euro
Cele mai scumpe tricouri de la Nike
Brazilia – 155 euro
Brazilia (al doilea rând de achipament): 140 euro
Portugalia: 140 euro
Franţa: 140 euro