Pilotul britanic şi-a stricat aripa – un model folosit în premieră la MP Japoniei – şi şi-a avariat serios maşina, după ce a ieşit în decor în timpul antrenamentelor de vineri dimineaţă. Singura aripă similară disponibilă la Suzuka era cea de pe monopostul lui Jenson Button. Deşi campionul mondial en-titre are o situaţie mai slabă în clasamanentul piloţilor, oficialii echipei nu au transferat aripa sa pe maşina lui Hamilton, care, teoretic, are şanse ceva mai mari la titlu, aşa cum au făcut, în acest an, conducătorii de la Red Bull.
În puţinul timp în care a evoluat vineri dimineaţă, Hamilton a stabilit al cincilea timp a primei şedinţe de antrenamente, dar la cea de după amiază, în care a folosit o variantă mai veche a aripii dorsale, a fost abia pe locul 13.
Salariatul fabricii de la Woking trebuie să ajungă pe circuitul de la Suzuka, unde în acest week-end se desfăşoară Marele Premiu de Formula 1 al Japoniei, astfel încât aripa să fie reparată şi montată pe monopostul McLaren-Mercedes înainte de startul şedinţei de calificări programate sâmbătă.
„Putem repara aripa cu noile componente”, a spus şeful echipei McLaren-Mercedes, Martin Whitmarsh, potrivit Auto Motor und Sport.
Totodată, mecanicii prezenţi la Suzuka vor lucra toată noaptea pentru ca monopostul avariat al lui Hamilton să fie refăcut înaintea calificărilor de sâmbătă.
Într-o situaţie similară, la Marele Premiu al Marii Britanii, oficialii Red Bull au transferat aripa frontală de o anumită specificaţie de pe monopostul lui Mark Webber pe cel al lui Sebastian Vettel, provocând disensiuni în echipă. Team-ul austriac a explicat această decizie prin faptul că Vettel era mai bine clasat decât Webber în ierahia piloţilor.