Administraţia pentru Alimente şi Medicamente a aprobat tratamentul VR pentru probleme oftalmologice la copii

  • Administraţia pentru Alimente şi Medicamente a aprobat un tratament bazat pe realitatea virtuală pentru copiii cu ambliopie, sau ochi leneş, o tulburare vizuală, a anunţat astăzi compania care a realizat această terapie.
  • Pacienţii urmăresc emisiuni TV sau filme modificate prin intermediul unei căşti de realitate virtuală pentru a-şi îmbunătăţi vederea.
  • Luminopia, compania care a dezvoltat acest instrument, a precizat într-o declaraţie că intenţionează să lanseze tratamentul în 2022.
Urmărește
852 afișări
Imaginea articolului Administraţia pentru Alimente şi Medicamente a aprobat tratamentul VR pentru probleme oftalmologice la copii

Sursa foto: Twitter

Suntem mândri să luăm parte la decizia revoluţionară luată astăzi de FDA, de a aproba o terapie digitală, prima de acest fel, care le permite pacienţilor să se uite la emisiunile TV şi filmele preferate pentru a-şi îmbunătăţi vederea", a declarat Scott Xiao, directorul executiv al Luminopia, compania care a dezvoltat acest instrument, într-un comunicat.

Aproximativ 3% dintre copii suferă de ambliopie, care se dezvoltă atunci când creierul şi ochii nu mai comunică în mod corespunzător. Creierul favorizează un ochi, ceea ce duce la probleme de vedere la celălalt ochi. Este principala cauză a problemelor de vedere la copii. De obicei, este tratată prin blocarea ochiului mai puternic cu un plasture sau picături de înceţoşare, forţând creierul să se bazeze pe ochiul mai slab, potrivit The Verge.

Abordarea Luminopia foloseşte televizorul şi filmele pentru a dezvolta ochiul mai slab şi pentru a antrena ochii să lucreze împreună. Pacienţii urmăresc emisiunea sau filmul prin intermediul unei căşti care arată imaginile pentru fiecare ochi în parte. Imaginile arătate ochiului mai puternic au un contrast mai mic, iar imaginile sunt prezentate cu suprapuneri care forţează creierul să folosească ambii ochi pentru a le vedea corect.

Copiii care au folosit terapia şi au purtat ochelari au avut o îmbunătăţire mai mare a vederii decât un grup similar de copii care nu au folosit terapia şi au purtat doar ochelari corectivi cu normă întreagă în timpul unui studiu clinic al tehnologiei. După 12 săptămâni de vizionare a emisiunilor o oră pe zi, şase zile pe săptămână, 62% dintre copiii care au folosit tratamentul au avut o îmbunătăţire puternică a vederii. Doar aproximativ o treime dintre copiii din grupul de comparaţie au avut îmbunătăţiri similare pe parcursul celor 12 săptămâni.
 
Luminopia are peste 700 de ore de programe în biblioteca sa şi a încheiat parteneriate cu distribuitori de conţinut pentru copii, precum Nelvana şi Sesame Workshop, pentru a dezvolta acest instrument. Autorii studiului clinic au scris că ei cred că opţiunea de a alege videoclipuri populare ar putea fi unul dintre motivele pentru care utilizatorii s-au ţinut de program - oamenii au urmat planul de tratament în 88% din timp. Mai puţin de 50 la sută dintre pacienţi rămân la plasturii pentru ochi sau la picăturile de estompare.
 
Odată cu aprobarea, Luminopia se alătură doar câtorva companii care au autorizaţia de a oferi o terapie digitală ca tratament pe bază de reţetă pentru afecţiuni medicale. Anul trecut, FDA a aprobat un joc video cu prescripţie medicală numit EndeavorRx, care tratează ADHD la copiii cu vârste cuprinse între opt şi 12 ani.
 
 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici