Consumul de alcool şi ideea de a bea îi fac pe oameni să se creadă mai atrăgători

Persoanele care consumă alcool au impresia că sunt mai atrăgătoare, însă este o iluzie, dovadă stau tentativele eşuate de a aborda persoane de sex opus în baruri, potrivit unor studii care arată că până şi ideea de a bea îi face pe oameni să se supraaprecieze.

Urmărește
1077 afișări
Imaginea articolului Consumul de alcool şi ideea de a bea îi fac pe oameni să se creadă mai atrăgători

Consumul de alcool şi ideea de a bea îi fac pe oameni să se creadă mai atrăgători

Un prim studiu a fost efectuat într-un bar din Franţa, în rândul a 19 clienţi - bărbaţi şi femei -, care au fost rugaţi să spună cât de bine cred că arată şi să sufle într-o fiolă.Cu cât se îmbătau mai tare, cu atât se credeau mai atrăgători, a relevat studiul publicat în Journal of Individual Differences, relatează dailymail.co.uk.

În cadrul celui de-al doilea experiment, fiind informaţi că iau parte la o degustare pentru lansarea unei noi băuturi mentolate şi cu lămâie, 86 de bărbaţi tineri au consumat varianta cu alcool sau fără a acesteia, fără să ştie însă că au fost împărţiţi astfel. În ambele grupuri, unora li s-a spus că băutura conţine alcool, altora că este non-alcoolică.

După o scurtă pauză, pentru a lăsa alcoolul să îşi facă efectul, participanţii la studiu au filmat "o reclamă" pentru noua băutură. Apoi li s-a cerut să se uite la înregistrare şi să spună cum li se pare că arată. Toţi cei care credeau că au consumat alcool, chiar dacă nu toţi chiar băuseră, şi-au dat note mai mari decât ceilalţi.

Cercetătorii francezi, americani şi olandezi care au efectuat studiul au considerat că amintirile cu vedete de cinema filmate la un pahar îi fac pe oamenii să asocieze băutura cu un aspect atrăgător.

Studii realizate anterior au arătat că, atunci când beau, oamenii au tendinţa să îi considere pe cei din jur mai atrăgători. Un studiu britanic a contrazis însă teoria, relevând că bărbaţii nu le văd pe femei mai frumoase după ce au consumat alcool. "Nu a fost nicio diferenţă - bărbaţii erau la fel de lipsiţi de capacitatea de a discerne ca întotdeauna", au spus cercetătorii de la Leicester University.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici