CUMPĂRĂTURI INTELIGENTE. Ce înseamnă etichetele de pe fructe

Cu siguranţă, măcar o dată, aţi observat acele etichete sau stikere aflate pe fructe sau legume. Pe lângă faptul că acestea ilustrează un logo, au şi un cod digital. Se pare că prin acest cod, producătorii încearcă să informeze consumatorul cu privire la produsul pe care-l achiziţionează.

Urmărește
1434 afișări
Imaginea articolului CUMPĂRĂTURI INTELIGENTE. Ce înseamnă etichetele de pe fructe

CUMPĂRĂTURI INTELIGENTE. Ce înseamnă etichetele de pe fructe (Imagine: Ovidiu Iordachi / Mediafax Foto)

Codurile formate din patru cifre care încep cu numărul 3 sau 4. Dacă pe stiker se regăsesc doar patru numere, înseamnă că fructul sau legume a fost produsă cu ajutorul unor tehnici agronomice modern care include şi cantităţi mari de fertilizatori şi pesticide, scriu cei de la The One

Codurile formate din cinci cifre care încep cu numărul 8. Atunci când întâlniţi acest stiker înseamnă că fructul a fost modificat genetic ca parte a procesului de creştere. Cercetătorii arată că pepenii, bananele şi papaya sunt fructele cel mai des modificate genetic.

Codurile formate din cinci cifre care încep cu numărul 9. Dacă întâlneşti acest tip de cod, înseamnă că fructul a fost cultivat prin vechile metode practicate de fermieri şi strămoşi: cu propriile mâini şi fără substanţe chimice. Aceste produse sunt organice.

Fructe sau legume fără cod. De cele mai multe ori, oamenii încearcă să găsească fructe sau legume fără aceste stikere însă, acest lucru poate fi foarte periculos. Fructele care sunt importate trebuie să aibă întotdeauna o etichetă în acest fel. Dacă produsul nu are nicio etichetă, există un motiv pentru care aceasta să fi fost înlăturată şi, cu siguranţă, nu este în favoarea ta ca şi consumator.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici