De ce oamenii iubesc să fie speriaţi: explicaţia psihologică din spatele fricii controlate

Frica controlată oferă o senzaţie plăcută prin adrenalina generată, întăreşte relaţiile sociale şi pregăteşte individul pentru provocări reale, scrie Science Alert care citează The Conversation.

Urmărește
2020 afișări
Imaginea articolului De ce oamenii iubesc să fie speriaţi: explicaţia psihologică din spatele fricii controlate

Sursa foto: Pexels

Frica, deşi asociată în mod obişnuit cu pericole reale, este căutată de mulţi oameni în contexte controlate, precum casele bântuite sau filmele de groază.

Conform experţilor, aceste experienţe declanşează un răspuns fiziologic intens, activând adrenalina şi oferind o senzaţie de euforie, asemănătoare cu starea de bine experimentată după exerciţii fizice. În ciuda intensităţii, senzaţiile negative sunt absente, deoarece riscul este doar perceput, nu real.

Frica nu doar că produce un „maxim” de scurtă durată, dar are şi beneficii sociale. Expunerea la frică într-un mediu controlat poate întări legăturile dintre indivizi, fie că este vorba despre prieteni sau familie prin care corpul eliberează oxitocină, hormonul responsabil de întărirea relaţiilor sociale.

De asemenea, frica ajută la pregătirea mentală pentru situaţii dificile din viaţa reală. Studiile arată că persoanele care „consumă” în mod regulat filme de groază au demonstrat o rezistenţă psihologică mai mare în faţa crizelor, cum ar fi pandemia de COVID-19. Practic, aceşti oameni îşi antrenează mintea să facă faţă fricii şi anxietăţii, ceea ce îi ajută să gestioneze mai bine situaţiile stresante.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici