Prima pagină » Ştiinţă-Sănătate » SMS-urile contribuie la îmbunătăţirea capacităţilor lingvistice

SMS-urile contribuie la îmbunătăţirea capacităţilor lingvistice

Conversaţiile purtate prin intermediul SMS-urilor ar putea ajuta copiii să-şi îmbunătăţească abilităţile lingvistice, potrivit rezultatelor unui studiu realizat de cercetătorii de la Coventry University.
SMS-urile contribuie la îmbunătăţirea capacităţilor lingvistice
26 feb. 2009, 00:05, Ştiinţă-Sănătate

Cercetătorii de la Coventry University au studiat 88 de copii cu vârste cuprinse între 10 şi 12 ani pentru a înţelege impactul SMS-urilor asupra capacităţilor lor lingvistice. Ei au stabilit că utilizarea SMS-urilor ar putea avea impact pozitiv asupra dezvoltării capacităţilor de citire, informează BBC News Online.

Studiul a fost publicat în British Journal of Developmental Psychology.

"Utilizarea mesajelor text de către copii nu este numai pozitiv asociată cu abilitatea de a citi, însă ar putea contribui şi la dezvoltarea acestei capacităţi", menţionează autorii studiului.

Copiilor implicaţi în studiu li s-au dat 10 scenarii diferite şi li s-a cerut să scrie despre ele utilizând mesaje text. Formulările utilizate în SMS-uri au fost împărţite în categorii – prescurtări, contractări, acronime, simboluri şi scriere neconvenţională -, ele fiind analizate pentru folosirea în lucrările şcolare tradiţionale.

"Media a tras un semnal de alarmă în ceea ce priveşte anumite formulări, însă, după ce am analizat exemplele de mesaje text în eseuri, am descoperit că nu sunt prea frecvente", a spus Beverley Plester, principalul autor al raportului şi lector la Coventry University. Ea consideră că mesajele text sunt o parte importantă în cadrul dezvoltării capacităţilor de a învăţa.

Studiul nu a găsit niciun indiciu care să demonstreze efectele negative ale SMS-urilor asupra modului convenţional de scriere a cuvintelor.

"Ceea ce credem că este scris greşit nu încalcă cu adevărat regulile limbii şi copiii au un mod sofisticat de a înţelege utilizarea adecvată a cuvintelor", a adăugat Plester.

Şi alte studii au avut rezultate similare. Astfel, cercetătorii de la University of Toronto au stabilit că adolescenţii care folosesc servicii de mesagerie instant îşi dezvoltă mai mult capacităţile lingvistice, având un control mai mare asupra modului de utilizare al limbii.