Mentolul, utilizat de fabricanţii de ţigarete pentru a atrage tinerii

Specialiştii consideră că marile companii americane de tutun utilizează mentolul în prepararea ţigărilor pentru a atrage tinerii, întrucât substanţa dă o savoarea deosebită fumului inhalat, însă reprezentanţii producătorilor neagă afirmaţiile de acest gen.

Urmărește
274 afișări
Imaginea articolului Mentolul, utilizat de fabricanţii de ţigarete pentru a atrage tinerii

Mentolul, utilizat de fabricanţii de ţigarete pentru a atrage tinerii

Potrivit unei echipe de cercetători de la Universitatea Harvard, mentolul maschează gustul neplăcut al fumului de ţigară, atrăgând un număr mare de tineri, informează bbb.co.uk.

Una dintre marile companii de tutun din Statele Unite a negat că ar fi folosit mentolul pentru a atrage fumătorii tineri, iar grupurile antifumat declară că această strategie nu a ajuns încă în Marea Britanie.

Studiul, publicat în American Journal of Public Health, se bazează pe un sondaj realizat în 2006 în Statele Unite, care a scos la iveală că mulţi adolescenţi si adulţi fumători preferă mărcile de ţigări mentolate.

43,8% dintre fumătorii cu vârsta cuprinsă între 12 şi 17 ani consumă ţigări mentolate, la fel ca 35,6% dintre cei cu vârsta între 18 şi 24 de ani.

Ţigările cu un conţinut ridicat de mentol au înregistrat vânzări mari, însă fumătorii le consideră în prezent demodate.

În ultimul deceniu au apărut pe piaţă ţigări cu un conţinut scăzut de mentol, acestea fiind foarte bine primite de către fumătorii tineri.

Cercetătorii de la Harvard spun că marile companii au făcut studii de piaţă pentru a vedea cum sunt primite ţigările mentolate de fumătorii de diferite vârste.

În Marea Britanie, ţigările mentolate nu sunt atât de căutate, potrivit Amandei Sandford, de la grupul ASH antifumat: "Oricum, dacă ceva merge în Statele Unite, nu ar fi o surpriză să vedem acel lucru introdus şi aici".

"Marea Britanie a avut, de-a lungul anilor, un sistem diferit de combinare a ingredientelor. Companiile de tutun din Regatul Unit poartă adesea cu Departamentul de Sănătate discuţii legate de modificările listei de aditivi permişi şi vor continua să facă acest lucru", a declarat un reprezentant al Tobacco Manufacturers Association.

"Nu suntem de acord cu concluziile autorilor referitoare la conţinutul de mentol - modificat pentru a câştiga tineri fumători -, iar ei nu vor putea descoperi vreo dovadă care să sprijine această afirmaţie", a declarat purtătorul de cuvânt al Phillip Morris USA, care a adăugat că diferitele mărci ale companiei, printre care şi cele mentolate, există pentru a satisface gusturile fumătorilor, indiferent de vârsta pe care aceştia o au.

"Credem că tinerii nu ar trebui să consume tutun, iar strategia noastră de marketing este elaborată în aşa fel încât să micşoreze numărul de clienţi nedoriţi, cum ar fi copiii", a mai spus acesta.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici