Mirosul stresului uman influenţează emoţiile şi deciziile câinilor

  • Câinii expuşi mirosurilor de stres uman fac alegeri mai lente şi mai „pesimiste”, indicând o stare emoţională negativă.
  • Mirosurile de stres îmbunătăţesc învăţarea câinilor despre prezenţa sau absenţa hranei.
  • Studiul subliniază influenţa profundă a emoţiilor umane asupra bunăstării şi antrenamentului câinilor.
Urmărește
1219 afișări
Imaginea articolului Mirosul stresului uman influenţează emoţiile şi deciziile câinilor

Sursa foto: Pexels

Noi cercetări de la Universitatea din Bristol, Anglia, dezvăluie că câinii expuşi la mirosuri de stres uman fac alegeri mai „pesimiste”, reflectând o stare emoţională negativă, potrivit Neuroscience News. Acest studiu subliniază impactul profund al emoţiilor umane asupra învăţării şi percepţiei recompenselor la câini, cu implicaţii semnificative pentru bunăstarea câinilor în adăposturi şi pentru instruirea câinilor de companie şi de lucru.

Prezentarea studiului

Cercetarea, publicată în Scientific Reports, marchează prima investigaţie despre cum mirosurile de stres uman afectează stările emoţionale şi capacităţile de învăţare ale câinilor. Studii anterioare au arătat că oamenii reacţionează subconştient la mirosurile de stres ale altora, influenţându-le emoţiile şi alegerile. Cercetătorii au vrut să determine dacă şi câinii experimentează schimbări similare când sunt expuşi la mirosuri de stres sau de relaxare umană.

Metodologie

Studiul a implicat 18 perechi câine-stăpân care au participat la o serie de teste cu diferite mirosuri umane. Câinii au fost instruiţi să recunoască două locaţii: una cu o recompensă alimentară şi alta goală. După ce câinii au învăţat această diferenţă, cercetătorii au testat cât de repede se apropiau de locaţii noi, ambigue, plasate între cele două originale.

O abordare rapidă a acestor locaţii ambigue indica „optimism” cu privire la găsirea hranei (un indicator al unei stări emoţionale pozitive), în timp ce o abordare mai lentă indica „pesimism” şi emoţie negativă. Testele au fost repetate cu câinii expuşi fie la niciun miros, fie la mirosurile de transpiraţie şi respiraţie de la oameni în stări de stres (după un test aritmetic) sau relaxare (după ascultarea unor peisaje sonore).

Rezultate

Constatările au arătat că câinii expuşi mirosurilor de stres erau mai lenţi în a se apropia de locaţia ambiguă situată aproape de locaţia goală antrenată. Această reacţie nu a fost observată cu mirosul de relaxare. Cercetătorii sugerează că mirosul de stres poate creşte aşteptările câinilor că noua locaţie nu conţinea hrană, reflectând o reacţie „pesimistă” şi o stare emoţională negativă. Acest comportament ar putea fi o modalitate pentru câini de a conserva energie şi de a evita dezamăgirea.

În plus, câinii au continuat să-şi îmbunătăţească învăţarea despre prezenţa sau absenţa hranei în locaţiile antrenate, cu o îmbunătăţire mai rapidă observată când mirosul de stres era prezent.

Implicaţii

Dr. Nicola Rooney, autorul principal, a subliniat importanţa înţelegerii modului în care stresul uman afectează bunăstarea câinilor, în special pentru câinii din adăposturi şi cei în formare pentru roluri de lucru, cum ar fi câinii de asistenţă. Dr. Zoe Parr-Cortes, co-autor principal şi cercetătorul proiectului, a mulţumit participanţilor şi proprietarilor de câini implicaţi în studiu.

Această cercetare evidenţiază legătura profundă dintre emoţiile umane şi cele canine, demonstrând că chiar şi mirosul unui om stresat şi necunoscut poate afecta starea emoţională a unui câine, percepţia recompenselor şi capacitatea de învăţare. Constatările oferă perspective valoroase pentru îmbunătăţirea antrenamentului şi îngrijirii câinilor, sporindu-le bunăstarea generală.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici