- Home
- Ştiinţă-Sănătate
- PARIS, (08.11.2012, 14:47)
- Florin Badescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
O posibilă reţetă pentru "benzina verde" a viitorului
Fabricarea unui carburant mai performant şi mai rentabil decât bioetanolul, pe baza oricărui tip de zahăr de origine vegetală, obţinut chiar din iarbă sau din lemn, ar putea deveni posibilă în curând, declară chimiştii americani.
Urmărește
1589 afișări
O posibilă reţetă pentru "benzina verde" a viitorului (Imagine: Shutterstock)
Procedeul elaborat de cercetătorii de la Universitatea California din Berkeley are la bază o reţetă "centenară": producerea de acetonă şi de etanol prin fermentarea zahărului, cu ajutorul unei bacterii cunoscute, Clostridium acetobutylicum, ce face parte din aceeaşi familie cu cele care provoacă tetanos, botulism şi gangrenă gazoasă.
Însă acest bioetanol, la fel ca cel produs prin fermentarea altor bacterii, este departe de a fi perfect.
Valoarea energetică a bioetanolului produs în prezent în industrie este mai scăzută decât valorile celor mai multe dintre celelalte hidrocarburi, motiv pentru care el este redus la rolul unui simplu aditiv al benzinei convenţionale, cu excepţia cazurilor în care motoarele sunt modificate special pentru a funcţiona cu acest combustibil.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
-
Gala ZF 26 de ani. Gerard Baker, bancher, jurnalist, editor global WSJ: Alegerea lui Trump în SUA reprezintă un moment transformaţional prin care ordinea mondială liberală este răsturnată. Ce înseamnă votul pentru Trump pentru Europa, pentru România şi pentru războiul din Ucraina?
-
Alegeri prezidenţiale 2024: Cine sunt cei 13 candidaţi în cursa pentru Cotroceni şi care sunt programele lor politice propuse
"Nu poate fi amestecat cu motorină, ci doar cu benzină" şi, întrucât nu poate fi transportat prin oleoducte, trebuie transportat cu camioane, fapt ce îl face să devină o soluţie alternativă puţin rentabilă, a explicat Harvey Blanch, profesor la Universitatea California.
Principala explicaţie pentru slabul randament energetic al etanonului este foarte simplă: molecula sa conţine doar doi atomi de carbon.
În acest punct intervine reacţia chimică pusă la punct de Harvey Blanch şi colegii săi. Graţie unor catalizatori, aceştia acţionează direct asupra produşilor de fermentare obţinuţi cu ajutorul bacteriei Clostridium, pentru a creşte numărul de atomi de carbon al alcoolului, folosind atomi de acetonă. Rezultatul: hidrocarburi care conţin între şapte şi 15 atomi de carbon pe moleculă, au explicat chimiştii americani, al căror studiu a fost publicat în revista britanică Nature.
"Ceea ce e interesant la această fermentare este faptul că ea poate fi folosită cu zahăr de origini diferite. El poate proveni din amidonul de porumb, din celuloză, din glucoză etc. Poate fi vorba de iarbă, biomasă lemnoasă, plop, sfeclă roşie", a declarat Harvey Blanch.
"Am produs mai mulţi litri, suficient pentru a-i testa în motoare. Probabil că procesul chimic trebuie încă să fie perfecţionat, dar credem că el va deveni viabil peste câţiva ani", a spus colegul său, Dean Toste.
"În prezent, este mai costisitor decât carburanţii derivaţi din petrol, dar, comparat cu alte soluţii alternative, este foarte competitiv, chiar şi în raport cu bioetanolul, deoarece din aceeaşi cantitate de zahăr producem un carburant mai eficient", susţine Harvey Blanch.
După ce procedeul va ajunge la maturitatea industrială, preţul său va depinde foarte mult de comparaţia dintre preţul petrolului şi cel al zahărului, la bursă, afirmă savanţii americani.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe