Programele şi reclamele TV influenţează obiceiurile alimentare ale persoanelor

Timpul petrecut în faţa televizorului ridică două probleme de sănătate, prima fiind reprezentată de sedentarismul implicat de această activitate, iar a doua, de alegerea alimentelor în urma sau în timpul vizionării programelor TV, potrivit unui studiu realizat de compania Herbalife.

Urmărește
771 afișări
Imaginea articolului Programele şi reclamele TV influenţează obiceiurile alimentare ale persoanelor

Programele şi reclamele TV influenţează obiceiurile alimentare ale persoanelor (Imagine: Mediafax Foto)

Potrivit studiului, specia umană este "proiectată" să ducă un stil de viaţă activ. Strămoşii omului petreceau multe ore pe zi căutând mâncare. Un stil de viaţă sedentar se opune acestui comportament "scris" în gene, efectele fiind vizibile asupra sănătăţii omului modern.

Sedentarismul duce la dereglări în procesul de depozitare a grăsimilor şi zahărului din organism, crescând riscul apariţiei bolilor cardiovasculare, a diabetului, a obezităţii, a osteoporozei şi a cancerului de colon.

La nivel mondial, aproximativ două milioane de decese pe an sunt atribuite inactivităţii fizice, determinând Organizaţia Mondială a Sănătăţii să emită o avertizare asupra sedentarismului. Acesta este considerat a fi printre primele zece cauze de deces din lume.

Potrivit studiilor OMS, 60% din populaţia globului duce o viaţă sedentară. Tot OMS a anunţat, recent, că un sfert dintre români sunt obezi, jumătate dintre ei având probleme de greutate mai mici sau mai mari.

Din comoditate, unele persoane preferă să "câştige" timp luând masa în faţa televizorului. De aceea, când vine vorba despre obiceiuri alimentare, nu întotdeauna stomacul este cel care hotărăşte când este momentul mesei, precum şi ce şi cât mănâncă un om. Unul dintre factorii care influenţează oamenii în luarea acestei decizii este reprezentat de reclamele din timpul programelor TV.

"La cinema, limitaţi-vă să savuraţi acţiunea de pe ecran, nu şi tentaţiile de pe rafturile chioşcului de la intrarea în sală. Acasă, încercaţi să plasaţi televizorul astfel încât să aveţi spaţiu să vă întindeţi sau să faceţi câţiva paşi. Dacă lucraţi la calculator, comunicaţi cu colegii personal, nu prin telefon sau e-mail", a recomandat doctorul Luigi Gratton, vicepreşedinte al departamentului Medical Affairs & Education în cadrul Herbalife Ltd.

Reclamele TV la produse alimentare îndeamnă la un consum mai mare de alimente comparativ cu necesarul zilnic de calorii.

"Dacă ne-am propune să ne asigurăm necesarul zilnic de 2.000 de calorii exclusiv din alimentele prezente în reclamele TV, am consuma de 25 de ori mai mult zahăr şi de 20 de ori mai multe grăsimi decât raţia zilnică recomandată. Alimentele din reclamele TV sunt atât de supraîncărcate în grăsimi şi zahăr încât, alegând un singur aliment din această categorie, am consuma de peste trei ori mai mult zahăr şi de două ori mai multe grăsimi decât prevede raţia zilnică" se arată în studiu.

În urma unei analize nutriţionale a alimentelor recomandate de reclamele difuzate în 84 de ore de programe TV din prime time şi 12 ore de programe de sâmbătă dimineaţa, cercetătorii au ajuns la concluzia că, pe lângă excesul de zahăr, grăsimi, sare şi colesterol, aceste alimente sunt extrem de sărace în calciu, potasiu, vitamina A, vitamina D şi fibre.

"În medie, vizionăm şase reclame la alimente pe oră, dar acest lucru nu înseamnă că trebuie să mâncăm tot ce vedem. Cu prima ocazie când vedeţi o reclamă TV la un aliment, nu vă îndreptaţi spre frigider, ci luaţi o gumă de mestecat, spălaţi-vă pe dinţi sau faceţi câteva mişcări ca să vă dezmorţiţi. Veţi vedea că veţi fi mult mai în formă şi este foarte posibil să hotărâţi să plecaţi din faţa televizorului", a mai spus Gratton.

Gratton este absolvent al Universităţii California, având diplomă de studii ştiinţifice şi masterat în sănătate publică. În acelaşi timp, Gratton este responsabil cu nutriţia şi alimentaţia echipei de fotbal L.A. Galaxy, la care joacă şi David Beckham.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici