Radierele sunt un „instrument al diavolului” şi ar trebui interzise, susţine un profesor universitar din Londra

Profesorul universitar Guy Claxton, de la universitatea King’s College, din Londra, susţine că guma de şters reprezintă una dintre principalele probleme care stau în calea elevilor către un mod mai eficient de a studia.

Urmărește
3709 afișări
Imaginea articolului Radierele sunt un „instrument al diavolului” şi ar trebui interzise, susţine un profesor universitar din Londra

Radierele sunt un „instrument al diavolului” şi ar trebui interzise, susţine un profesor universitar din Londra (Imagine: Hepta)

Potrivit profesorului, care este şi cercetător în ştiinţe cognitive, radierele reprezintă un „instrument al diavolului” şi ar trebui interzise în şcoli, pentru că încurajează copiii să se simtă stânjeniţi faţă de erorile pe care le fac în timpul procesului de învăţare.

În opinia lui Guy Claxton, instituţiile de învăţământ ar trebui să încurajeze elevii şi studenţii să îşi conştientizeze greşelile, pentru că acesta este modul în care funcţionează „lumea largă”, şi să nu mai acorde o importanţă atât de mare calificativelor.

„Radiera este un instrument al diavolului pentru că perpetuează o cultură a ruşinii faţă de erori. Este un mod de a înşela lumea, prin care spui Nu am făcut nicio greşeală. Mi-a ieşit corect de prima dată”, declară Guy Claxton, pentru Daily Telegraph.

„În schimb, avem nevoie de o cultură în care copiii să nu se teamă de greşeli, ci să înveţe din ele, în care să reflecteze asupra lor şi să îşi îmbunătăţească munca, nu să fie subjugaţi să nimerească rapid răspunsul corect şi să pară inteligenţi”, adaugă cercetătorul.

Ba mai mult, Guy Claxton este de părere că guma de şters ar trebui interzisă cu totul în şcoli, astfel încât copiii să înveţe din timp că, în viaţă, nu îţi poţi „curăţa greşelile”, dar poţi învăţa din ele.

„Nimeni nu o să stea mai departe după tine să îţi corecteze lucrările şi să îţi organizeze timpul; în secolul 21, trebuie să devii designerul, arhitectul, curatorul propriului tău proces de învăţare”, mai spune Guy Claxton.

Opinia profesorului universitar face parte dintr-o dezbatere mai amplă referitoare la depărtarea studenţilor de note şi construirea caracterului lor, astfel încât să fie pregătiţi pentru provocările ulterioare.

Poziţia adoptată de Guy Claxton nu este, însă, împărtăşită de toţi colegii. În opinia lui John Coe, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale pentru Educaţie Primară (NAPE), o astfel de măsură ar îngreuna atât procesul de învăţare, cât şi pe cel de predare.

„Dacă predau matematică, de pildă, aş dori ca elevii mei să prezinte etape de lucru. Nu aş vrea ca aceştia să fie atât de preocupaţi să ofere răspunsul corect, încât să nu arate niciun indiciu – inclusiv răspunsuri greşite – despre cum au ajuns la răspunsul respectiv”, susţine John Coe, citat de BBC.

„Examinarea erorilor comise de elevi este esenţială în predare. Profesorii au nevoie să observe toate încercările pe care le fac copiii, pentru a putea ghida instruirea”, mai spune John Coe.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici