- Home
- Ştiinţă-Sănătate
- WASHINGTON, (30.07.2014, 15:34)
- Ana Obretin
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Succesul clipurilor publicitare, evaluat cu ajutorul undelor cerebrale
Analiza activităţii cerebrale ar putea deveni în curând un instrument de evaluare a succesului clipurilor publicitare, a celor muzicale, precum şi al filmelor, potrivit unui studiu al cercetătorilor americani publicat în revista Nature Communication.
Urmărește
118 afișări
Succesul clipurilor publicitare, evaluat cu ajutorul undelor cerebrale (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Prin observarea semnalelor emise de neuroni în cazul unui număr mic de indivizi se pot prezice reacţiile unui public mult mai larg la vizionarea unui spot publicitar şi a unui program TV, spun autorii acestui studiu, cercetătorii de la Universitatea Stanford din California.
La acest studiu, care a fost coordonat de profesorul Jacek Dmochowski, au participat 16 voluntari cu vârste cuprinse între 19 şi 32 de ani.
Activitatea cerebrală a voluntarilor a fost monitorizată - în timp ce vizionau un episod din serialul TV "The Walking Dead", precum şi reclame difuzate în timpul galelor Super Bowl 2012 şi 2013 (finala campionatului de fotbal american) - prin intermediul rezonanţei magnetice nucleare şi al encefalogramelor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ucraina primește 1 miliard de dolari de la Japonia și UK în cadrul programului Băncii Mondiale
-
Armata israeliană a interceptat o rachetă lansată din Yemen
-
Efectele declaraţiilor lui Trump despre Groenlanda: Danemarca va întări apărarea teritoriului
-
Infotrafic: ploaia şi zăpada îngreunează traficul pe mai multe şosele din România
Semnalele cerebrale emise au arătat că nivelul de interes evidenţiat în timpul examenelor medicale era similar indicelui de satisfacţie măsurat, de exemplu, de platforma de socializare Twitter.
În acest nou studiu privind eficienţa reclamelor din timpul finalei Super Bowl, cercetătorii au descoperit reacţii neuronale aproape identice la voluntarii testaţi în ceea ce priveşte spoturile cele mai populare, a spus Dmochowski. "Acest lucru demonstrează că, în general, stimulii pe care îi preferăm sunt experimentaţi în mod similar", a mai spus acesta.
Însă, pentru moment, similarităţile au fost detectate doar în cazul conţinuturilor apreciate, nu şi în ceea ce priveşte imaginile cu "implicaţii negative".
Tehnica pusă la punct de cercetătorii americani va fi evaluată prin intermediul unor noi studii, însă se poate dovedi utilă pentru companiile de marketing, precum şi pentru cele din domeniul producţiilor muzicale şi chiar al educaţiei (evaluarea calităţii unui curs pe un mic grup de studenţi).
O tehnică clasică de marketing constă în testarea produselor şi ideilor - inclusiv politice - pe un eşantion reprezentativ din populaţia ţintă.
Însă răspunsurile individuale pot fi "bruiate" de o modalitate de exprimare proastă şi de presiunile grupului, lucru care nu se întâmplă în cazul semnalelor cerebrale.
Citește pe alephnews.ro: O navă a Rusiei s-a scufundat în largul Spaniei în urma unei explozii. De ce analișii privesc accidentul cu suspiciune
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Tu cum păstrezi spiritul Crăciunului? Liana Nica: „Privește-ți interiorul ca pe un brad pe care îl împodobești cu emoții bune”
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe