O „umbrelă de soare” de la Gucci şi Adidas stârneşte proteste în China
Un hashtag pe Weibo care se traduce prin „umbrela de colaborare care se vinde pentru 11.100 de yuani nu este impermeabilă”, a avut până acum peste 140 de milioane de vizualizări.
Un utilizator a numit umbrela „o declaraţie de modă foarte mare, dar inutilă”.
„Atâta timp cât sunt sărac, nu vor putea să mă păcălească să plătesc pentru asta”, a spus un alt utilizator.
„Cei care sunt dispuşi să plătească folosesc bunurile de lux pentru a arăta ce valoare au”, a scris un utilizator. „Nu le pasă de caracterul practic”.
Umbrela urmează să fie lansată pe 7 iunie, ca parte a unei noi colecţii a brandului de lux Gucci şi a gigantului de îmbrăcăminte sportivă Adidas.
Gucci şi Adidas nu au răspuns imediat la o solicitare de comentarii din partea BBC. Cu toate acestea, un purtător de cuvânt al Gucci a declarat pentru revista Caijing, cu sediul la Beijing, că produsul „nu este recomandat pentru a fi folosit ca o umbrelă de zi cu zi”.
Aceştia au adăugat că are „o bună valoare de colecţie şi este potrivită pentru a fi folosită ca accesoriu zilnic”, pentru protejarea de razele solare.
China este o piaţă cheie pentru marile mărci de lux. Anul trecut, vânzările de produse de lux au crescut cu 36% în a doua cea mai mare economie a lumii, potrivit companiei de consultanţă Bain & Company.
Bain a prezis, de asemenea, că tot China va deveni cea mai mare piaţă de bunuri de lux în următorii trei ani.