O „umbrelă de soare” de la Gucci şi Adidas stârneşte proteste în China

Publicat: 19 05. 2022, 08:35
Actualizat: 19 05. 2022, 08:37
Un hashtag pe Weibo care se traduce prin „umbrela de colaborare care se vinde pentru 11.100 de yuani nu este impermeabilă”, a avut până acum peste 140 de milioane de vizualizări.
 
Un utilizator a numit umbrela „o declaraţie de modă foarte mare, dar inutilă”.
 
„Atâta timp cât sunt sărac, nu vor putea să mă păcălească să plătesc pentru asta”, a spus un alt utilizator.
 
„Cei care sunt dispuşi să plătească folosesc bunurile de lux pentru a arăta ce valoare au”, a scris un utilizator. „Nu le pasă de caracterul practic”.
 
Umbrela urmează să fie lansată pe 7 iunie, ca parte a unei noi colecţii a brandului de lux Gucci şi a gigantului de îmbrăcăminte sportivă Adidas.
 
Gucci şi Adidas nu au răspuns imediat la o solicitare de comentarii din partea BBC. Cu toate acestea, un purtător de cuvânt al Gucci a declarat pentru revista Caijing, cu sediul la Beijing, că produsul „nu este recomandat pentru a fi folosit ca o umbrelă de zi cu zi”.
 
Aceştia au adăugat că are „o bună valoare de colecţie şi este potrivită pentru a fi folosită ca accesoriu zilnic”, pentru protejarea de razele solare.
 
China este o piaţă cheie pentru marile mărci de lux. Anul trecut, vânzările de produse de lux au crescut cu 36% în a doua cea mai mare economie a lumii, potrivit companiei de consultanţă Bain & Company.
 
Bain a prezis, de asemenea, că tot China va deveni cea mai mare piaţă de bunuri de lux în următorii trei ani.