Anunţ NASA. Ce se va întâmpla cu racheta în care Boeing a investit 12 miliarde de dolari pentru a duce oameni pe Marte până în 2030

Noua rachetă dezvoltată de NASA nu va fi gata pentru misiunea fără echipaj uman pe Lună programată pentru iunie 2020, a anunţat administratorul Agenţiei spaţiale americane, Jim Bridenstine, care a adăugat că se ia în considerare folosirea unui lansator al unei companii private, potrivit cnbc.com.

Urmărește
10385 afișări
Imaginea articolului Anunţ NASA. Ce se va întâmpla cu racheta în care Boeing a investit 12 miliarde de dolari pentru a duce oameni pe Marte până în 2030

Noua rachetă dezvoltată de NASA nu va fi gata pentru misiunea pe Lună programată în 2020. Foto: NASA

Finalizarea lansatorului Space Launch System (SLS) - cum este cunoscută viitoarea rachetă a NASA -, a cărui dezvoltare a fost estimată iniţial la 7 miliarde de dolari, a fost deja întârziată cu mai mulţi ani.

SLS, care va fi capabil să lanseze vehicule spaţiale cu echipaj uman spre Marte până în 2030, are, de asemenea, o capacitate de transport de 130 de tone.

„Responsabilii programului SLS se chinuie să respecte termenele limită", dar racheta nu va fi gata pentru prima misiune fără echipaj uman pe Lună, numită EM-1, programată pentru iunie 2020, a declarat administratorul NASA, Jim Bridenstine, într-un eveniment al Comitetului pentru comerţ, ştiinţă şi transport din Senatul american. Acesta a mai precizat că programul este în întârziere cu trei ani.

Specialiştii companiei Boeing au petrecut mai mulţi ani la dezvoltarea SLS, care se anunţă a fi cea mai puternică rachetă construită vreodată, unul dintre scopuri fiind acela ca NASA să îşi reia misiunile cu echipaj uman pe Lună.

Proiectul, pentru care Boeing a apelat la peste 1.000 de companii din 43 de state americane, a ajuns deja la costuri de 12 miliarde de dolari.

Orion

În acelaşi timp, compania Lockheed-Martin se ocupă de construirea unei capsule pentru transportul astronauţilor, Orion.

Aceasta este pentru prima dată când oficialii NASA recunosc în mod clar că au probleme cu programul SLS.

Pe de altă parte, NASA demonstrează o deschidere privind companiile spaţiale private, care oferă opţiuni pentru transport cu costuri reduse.

Membrii Congresului american şi-au dorit iniţial ca prima misiune în care să fie folosită noua rachetă să aibă loc la sfârşitul lui 2016, dar termenul a fost amânat puţin câte puţin.

Apoi, miercuri, Bridenstine a făcut anunţul care i-a şocat pe mulţi din industrie, potrivit căruia vrea să apeleze la rachete ale unor companii private pentru misiunea EM-1 şi nu să o amâne până când va fi gata SLS.

Acesta nu a specificat ce companie are în minte, dar specialiştii din domeniu indică spre SpaceX - înfiinţată de miliardarul Elon Musk -, ce deţine racheta Falcon Heavy. O altă alegere ar fi Delta IV Heavy a United Launch Alliance - un joint venture între Lockheed şi Boeing.

Într-o propunere de buget făcută publică luni, Guvernul american a indicat că vrea să apeleze la sectorul privat şi pentru a lansa componentele unei mini-staţii spaţiale, Gateway, pe care cei de la NASA vor să o plaseze pe orbita Lunii în jurul anului 2020.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici