Prima pagină » Știrile zilei » Barca electrică X-Shore este ”Tesla Mării”. Ce dispozitive inteligente deţine

Barca electrică X-Shore este ”Tesla Mării”. Ce dispozitive inteligente deţine

Barca electrică X-Shore este ”Tesla Mării”. Ce dispozitive inteligente deţine

„Încercăm să conducem transformarea pe care aţi văzut-o în industria auto, de la maşinile cu motor cu combustie la maşinile electrice”, a spus recent CEO-ul X Shore, Jenny Keisu, pe podcastul TechFirst. „Încercăm să conducem acest lucru în segmentul marin şi credem că, pentru ca oamenii să se poată schimba, produsul trebuie să fie mai bun. Trebuie să fie o experienţă mai bună pentru utilizator. Nu ne vom schimba doar pentru că nu poluează”.

Deşi există şi alte bărci electrice precum Pure Watercraft şi ElectraCraft, dar şi Duffy, X Shore este diferită, potrivit Forbes.

Eelex 8000 vine cu un ecran tactil de 24 inch, care aminteşte de ecranele masive pe care fondatorul Tesla, Elon Musk, le pune în maşinile sale. Dispune de pilot automat şi primeşte actualizări de software pe cale aeriană. Are camere care anunţă atunci când bagajul sau echipajul cad peste bord. Şi o opţiune de acoperire zonală, astfel încât barca să nu poată merge acolo unde nu doriţi să meargă, indiferent dacă sunteţi sau nu la bord.

Cu alte cuvinte, aceasta este o barcă în care software-ul contează. Acolo unde inteligenţa platformei este o componentă critică a valorii.

Interesant este că partea ecologică nu depinde de sistemul de propulsie. Barca este fabricată din in, sticle reciclate, plută şi plastic refolosit, făcând ca barca să fie mai durabilă şi mai ecologică decât oricare alta de pe planetă.

De asemenea, aceasta este şi modulară şi adaptabilă. „Avem opţiunea de modularitate, aşa că puteţi proiecta barca aşa cum vă place”, spune Keisu. „Vine ca o barcă deschisă, goală şi avem diferite module. Deci, puteţi opta pentru un modul social, cum ar fi şezlonguri, canapele, mese. De asemenea, puteţi opta pentru module de scufundări, module de pescuit şi puteţi schimba”.

Există, desigur, un dezavantaj: nu este ieftină. Eelex 8000 costă 329.000 USD pentru carenă şi motoare. Dar puteţi cumpăra şi module suplimentare pentru mai multă flexibilitate şi cazuri de utilizare. „L-aş numi„ premium accesibil ”, dacă acest lucru are sens”, spune Keisu. 

O barcă convenţională de această dimensiune ar putea costa 500-1.000 USD pentru alimentarea cu combustibil. Barca X Shore necesită electricitate în valoare de 10-20 USD pentru a porni şi poate face acest lucru din curentul menajer. Este mult mai ieftină pentru utilizarea obişnuită şi, la fel ca majoritatea motoarelor electrice, care sunt mult mai simple decât omologii lor cu combustie internă, întreţinerea este neglijabilă.

Complet încărcată, barca este gata pentru două ore de distracţie completă sau 20 de ore de croazieră lentă, aproximativ 180 km.

Industria bărcilor electrice este cu câţiva ani în spatele maşinilor electrice. Dar cu bărci inteligente, curate şi eficiente de genul acesta, există dovezi ale aceleiaşi inovaţii care se întâmplă pe apă.