Campania ”Hep C Alert” a ajuns la final. A trecut un an de la aplicarea strategiei test&treat sub coordonarea instituţională a centrelor de gastroenterologie din România. Rezultatele campaniei au avut ca obiective microeliminarea hepatitei C, prevenirea transmiterii infecţiei C în rândul populaţiei sănătoase, dar şi actualizarea datelor epidemiologice privind hepatica C în România. Infecţia cu virus hepatic C reprezintă atât o problemă de sănătate publică, cât şi o povară socio-economică.
”Eliminarea hepatitei C este posibilă, iar acest lucru se poate face prin puterea fiecăruia dintre noi. Acesta este o campanie de microeliminare, aşa cum s-a gândit să o numească Societatea Română de Gastroenterologie şi Hepatologie”, a declarat Liana Gheorghe, medic primar gastroenterolog.
”Datele pacienţilor au fost introduse într-o platformă online, pe care am administrat-o, ca societate, timp de un an. Au completat un chestionar foarte amănunţit şi foarte bine gândit, apoi s-au parcurs: testarea prin teste rapide din sânge capilar şi introducerea datelor testului în platforma online, adică pacientul este pozitiv sau negativ, a declarat Liana Gheorghe, medic primar gastroenterolog.
”Au fost testaţi peste 31.000 de subiecţi, prevalenţa globală a infecţiei virale C în lotul testat, în momentul de faţă, este 1,39%. Am avut 490 de pacienţi cu infecţie C necunoscută detectaţi pozitiv. Am avut un succes în toate campaniile noastre de screening”.
Printre rezultate s-a numărat şi monitorizarea programelor de vaccinare-imunizare, acces asigurat la terapie, disponibilitatea testelor de screening, finanţarea programelor de sănătate pentru diagnosticul şi tratamentul hepatitelor virale.