Cât de eficiente sunt telefoanele pe care le dăm la linia anticorupţie

Peste 8.000 de cetăţeni au apelat, în 2017, linia Telverde pentru a reclama că li s-a cerut mită, numărul apelurilor fiind mai mare cu 14% decât anul trecut. Aceste sesizări s-au concretizat în 118 trimiteri ale infracţiunilor la unităţile de parchet sau instituţii competente, informează DGA.

Urmărește
831 afișări
Imaginea articolului Cât de eficiente sunt telefoanele pe care le dăm la linia anticorupţie

Cât de eficiente sunt telefoanele pe care le dăm la linia anticorupţie

„În anul 2017, la linia Telverde anticorupţie au fost înregistrate 8.576 de apeluri telefonice, în creştere faţă de perioada similară a anului trecut cu 14%. Din numărul total al acestor sesizări, în funcţie de infracţiunile reclamate de cetăţeni, 77 au fost înaintate la unităţile de parchet competente şi 41 la alte instituţii (Poliţia Română, Poliţia de Frontieră, A.N.A.F.). În acelaşi timp, au fost înregistrate 21 lucrări penale şi au fost realizate 6 acţiuni de prindere în flagrant”, informează reprezentanţii Direcţiei Generale Anticorupţie.

Direcţia Generală Anticorupţie a creat un sistem de transmitere a informaţiei brute primită la linia Telverde, către structurile proprii, centrale sau judeţene, astfel încât cetăţeanul care reclamă telefonic că i s-a cerut mită de către un lucrător al Ministerului Afacerilor Interne să fie contactat de ofiţerii D.G.A. şi condus la unitatea de parchet competentă pentru înregistrarea denunţului. Aceeaşi procedură se aplică şi în situaţiile în care un lucrător M.A.I. reclamă la linia Telverde anticorupţie că i se oferă mită pentru a nu-şi îndeplini atribuţiile de serviciu, pentru a nu lua măsurile legale etc. După înregistrarea dosarului penal la unitatea de parchet, ofiţerii Direcţiei Generale Anticorupţie încearcă prinderea în flagrant a persoanei sau persoanelor care primesc mită ori oferă mită.

Un exemplu este o situaţie petrecută în vara acestui an în Constanţa, când un şofer căruia i-a fost solicitată mită de către doi poliţişti a apelat linia Telverde - 0800.806.806.

„Doi poliţişti au fost prinşi în flagrant de luare de mită, după numai 30 de minute de la primirea apelului prin care se denunţa fapta. Aceasta s-a produs în data de 10 august a.c., după ce, în ziua anterioară, un echipaj format din doi poliţişti din cadrul Poliţiei Municipiului Mangalia a oprit în trafic un autoturism, întrucât conducătorul auto a săvârşit o contravenţie la regimul rutier. Pentru a nu lua măsurile legale faţă de acesta, cei doi poliţişti i-au solicitat o sumă de bani. Conducătorul auto a sesizat imediat fapta la linia telefonică Telverde, acţiunea de prindere în flagrant fiind organizată cu operativitate, în aproximativ 30 de minute de la apelul telefonic. Suspecţii au fost conduşi la sediul Parchetului de pe lângă Tribunalul Constanţa în vederea continuării cercetărilor sub aspectul săvârşirii infracţiunii de luare de mită, cei doi fiind reţinuţi pentru 24 de ore”, a mai precizat sursa citată.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici