- Home
- Stirile zilei
- BUCUREŞTI, (30.04.2017, 12:51)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cât va costa podul suspendat de la Brăila, cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură atribuit în ultimii 27 de ani
Cu o valoare de 2,02 miliarde de lei (aproximativ 500 de milioane de euro), podul suspendat de la Brăila va fi cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură atribuit în ultimii 27 de ani, se arată într-un comunicat al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Urmărește
8945 afișări
Cât va costa podul suspendat de la Brăila, cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură atribuit în ultimii 27 de ani (Imagine: Octav Ganea/ Mediafax Arhiva Foto)
Anunţul de licitaţie pentru această lucrare (proiectare + execuţie) este postat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Podul de la Brăila va fi cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani. După ce va fi construit, construcţia se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 de metri).
Anunţul de participare pentru proiectarea şi execuţia Podului suspendat peste Dunăre la Brăila a fost validat pe 28 aprilie şi poate fi vizualizat în SEAP. CNAIR a stabilit ca termen limită pentru primirea ofertelor data de 11 august 2017, ora 16.00.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
„Contractul va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preţ, iar durata acestuia va fi de 114 luni. Astfel, 18 luni sunt alocate proiectării, 36 de luni execuţiei lucrărilor iar perioada de garanţie va fi de minimum 60 de luni”, precizează CNAIR.
Proiectul de investiţie, cu o lungime totală de 23,413 km cuprinde inclusiv proiectarea şi execuţia drumului principal, Brăila-Jijila şi a drumului de legătură cu DN22, Smârdan-Măcin.
Potrivit CNAIR, sistemul de suspendare al podului cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării. Lungimea totală a acestuia va fi de 1.974,30 metri la care se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.
Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puţin 38 m de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie indeplinite criteriile de navigaţie fluvială.
Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,7 metri. Calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,80 m fiecare
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014-2020, Axa Prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”.
Drumul principal Braila-Jijila va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevazut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete.
Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 şi km 6+680,30 - unde drumul traversează fluviul Dunărea - se vor construi două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare.
Traseul include o ramificaţie pe direcţia sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan-Măcin (DN22).
Iar drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevăzut cu câte o bandă de circulaţie pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin, se mai arată în comunicatul CNAIR.
Citeşte şi: MEDIAFAX TALKS: Societăţile de asigurare: Statul ar putea deveni furnizor, să îşi vândă serviciile
Citeşte şi: GALERIE FOTO O păpuşă de 6 metri, manevrată de cinci persoane, pe scena Teatrului din Piteşti
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe