Facebook este dat în judecată pentru încălcarea mărcii comerciale. O companie numită Meta spune că i-a „distrus” afacerea după ce Mark Zuckerberg a schimbat numele companiei sale

Publicat: 20 07. 2022, 10:53
Actualizat: 20 07. 2022, 10:55
Mişcarea gigantului tehnologic a „distrus” afacerile companiei mai mici, potrivit acuzaţiilor din plângerea depusă de MetaX, depusă marţi la Tribunalul Districtului de Sud din New York.
 
Afacerea mică a Meta nu are nicio şansă în faţa colosului corporatist”, se arată în plângere.
 
MetaX solicită un ordin judecătoresc prin care să dispună companiei-mamă a Facebook să înceteze utilizarea numelui Meta în legătură cu produse, servicii sau activităţi legate de realitatea virtuală, augmentată sau extinsă, precum şi daune nespecificate, potrivit plângerii.
 
În plângere, MetaX susţine că, în cadrul negocierilor care au urmat schimbării numelui Facebook, gigantul tehnologic a afirmat că cele două companii oferă „bunuri şi servicii drastic diferite”, numindu-se pe sine „companie de tehnologie socială”, potrivit CNN.
 
Cu toate acestea, plângerea indică activări recente ale Facebook-turned-Meta la SXSW şi Coachella, despre care MetaX susţine că sunt „identice” cu evenimente care fac parte din activitatea sa de bază de ani de zile.
 
În acţiunea sa în justiţie, MetaX a afirmat că „nu mai poate furniza servicii şi produse sub marca Meta, deoarece consumatorii sunt susceptibili să creadă în mod eronat că produsele şi serviciile Meta emană de la Facebook şi de toxicitatea care este indisolubil legată de marca Facebook”.
 
MetaX LLC, fondată în 2010, creează instalaţii şi activări imersive care încorporează AR şi VR, imagini, sunet şi alte tehnologii la evenimente precum Coachella şi SXSW, aşa cum Facebook transformat în Meta încearcă acum să facă pentru a-şi promova noua strategie, se susţine în plângere. MetaX spune că a lucrat, de asemenea, cu artişti digitali populari, precum Beeple, şi susţine că munca sa a „pus bazele „metaversului” în curs de dezvoltare, deşi nu există încă pe deplin”.

Facebook şi-a schimbat toamna trecută denumirea corporativă în Meta, ca parte a unei schimbări strategice de orientare de la social media la o viitoare formă imersivă, şi până acum în mare parte teoretică, a internetului alimentată de tehnologiile AR şi VR, numită metavers. Acţiunile sale au început să se tranzacţioneze sub tickerul META (FB) luna trecută.