Hyundai Motor împărtăşeşte propria viziune despre „metamobilitate”: relaţia om-robot în realitate şi metavers. Cum ne va ajuta digitalizarea smart?

Publicat: 06 01. 2022, 10:08
Actualizat: 06 01. 2022, 10:10
Cum pot fi folosiţi roboţii în lumea reală şi în metavers? Aceasta este doar una dintre întrebările la care se va răspunde în cadrul unuia dintre cele mai mari evenimente de Tech din lume, ce se desfăşoară până pe 7 ianuarie. 
 
Transportul individual autonom, precum şi controlul la distanţă al roboţilor funcţionali în fabrici inteligente, în care totul este automatizat şi performant vor deveni ceva obişnuit. Cel puţin, asta îşi propune compania, conform unui anunţ postat pe site-ul propriu.
 
Mobilitatea smart presupune utilizarea dispozitivelor robotice pentru a înlesni transportul, dar şi mediul de business se va schimba categoric, arată Hyundai Motor. 
 
Euisun Chung, directorul executiv al Hyundai Motor, a prezentat, pe scurt, viziunea companiei în cadrul Salonului anual de electronice de consum, din Las Vegas.
 
Pe scurt, compania va investi major în robotică şi inteligenţă artificială pentru a crea o reţea de mobilitate – metabolitate – prin care noi, oamenii şi roboţii vom putea „conlucra” pentru îndeplinirea sarcinilor, dar şi a obiectivelor „măreţe”, greu de realizat manual.
 
Conceptul provine, cum îi spune şi numele, de la „metavers”, termen inventat acum 30 de ani de către autorul Neal Stephenson, dar scos din conul de umbră recent, când Facebook a ales să-şi schimbe numele în „Meta Platforms”. 
 
Dar ce este metaversul? Simplu definit, conceptul face trimitere la medii de socializare din lumea virtuală, lumea online, sau cea agumentată. 

Hyundai Motor explică cum va folosi metamobilitatea 

Compania dă câteva exemple definitorii pentru ce au în plan în următorii ani. Bref, automobilele vor servi drept dispozitive smart prin care se vor putea accesa spaţiile virtuale, roboţii servind ca mijloc de a conecta lumea virtuală cu cea reală. 
 
  • un automobil se va conecta la spaţiile virtuale şi va permite şoferului şi pasagerilor să se bucure de experienţe VR (virtual reality). Maşina va fi totodată şi spaţiu de lucru, de recreere, de şedinţe sau o platformă de jocuri video 3D. 
  • un utilizator va accesa metaversul şi graţie unui avatar îşi putea hrăni şi mângâia animalul de companie deşi este plecat în călătorie de afaceri la mii de kilometri distanţă. 
  • personalele cu dizabilităţi vor avea o calitate a vieţii mai bună şi o accesibilitate mai crescută prin dispozitive autonome de transport personal
     
Dar pentru că lucrurile nu sunt atât de uşor de pus în practică, Hyundai va trebui să construiască un ecosistem de mobilitate, care să lege platforme robotice modulare. Abia acestea vor putea permite realizarea de diferite servicii de mobilitate.