Prima pagină » Editorialiștii » COMENTARIU Valeriu ŞUHAN: Manualul de guerilă mediatică

COMENTARIU Valeriu ŞUHAN: Manualul de guerilă mediatică

COMENTARIU Valeriu ŞUHAN: Manualul de guerilă mediatică

Greta Thunberg, tînăra şi cunoscuta activistă în probleme de mediu, a dezvăluit într-un „tweet”, un aşa numit ”toolkit” în materia guerilei mediatice şi nu numai.

Deşi aceeaşi domnişoară a şters rapid tweet-ul său cu instrucţiuni, urmele sale au rămas şi le-am putut consulta.

Acesta cuprinde tactica menită să declanşeze la nivel local, regional sau   global, acţiunea concertată a anonimilor din social-media.

În general vorbind, scopul acestei acţiuni este mobilizarea pentru o idee prezentată ca fiind extrem de importantă, crucială, pentru omenire.

De multe ori, la o analiză mai atentă, descoperi că ideea aia importantă şi crucială, generoasă şi altruistă, are ca temei scopuri cât se poate de prozaice, ba chiar ticăloase.

E vorba de bani şi interese ale unor mari grupuri financiare sau ale unor afacerişti de mare anvergură, globală chiar.

Vezi ce s-a-ntâmplat la noi în problema Roşia Motană, grupul „Gold Corporation”, George Soros, Beny Steinmetz şi alţii asemenea.

Dacă eşti cât de cât atent, realizezi că interesele acestora sunt departe de scopurile declarate ale campaniilor social-media şi nu tocmai în conformitate cu cele ale României.

Ba chiar, România ar avea de plătit vreo 4 miliarde de Euro din combinaţia asta…

Şi ăsta e doar un exemplu !

Iată deci, că social media reprezintă o unealtă, un „tool”, care este folosită în scopuri diverse, care pot fi, inclusiv, malefice.

Paşnica domnişoară Thunberg îndeamnă la „tweet storm”, manieră vădit agresivă, potenţată de caracterul său global.

Asta e esenţa unui anumit tip de război.

E un război atipic, asimetric cum îi spun specialiştii şi se bazează cu prioritate pe manipularea unor mulţimi de oameni de pe întreg Globul.

Empatia cu teme ce stârnesc emoţie, este exploatată pentru a fi subsumată unor interese mult mai puţin sau chiar deloc, generoase.

Figuri mai mult sau mai puţin carismatice, promovate asiduu, personifică conştient sau nu, anarhia globală.

Cu domnişoara Thunberg n-aş avea încredere nici să trec strada…