Prima pagină » Știrile zilei » Mărcile de lux europene, afectate de tarifele SUA și temerile de recesiune

Mărcile de lux europene, afectate de tarifele SUA și temerile de recesiune

Brandurile europene de lux se confruntă cu provocări majore în contextul tarifelor impuse de Statele Unite asupra importurilor din Uniunea Europeană, dar și al riscului tot mai accentuat de recesiune economică globală, potrivit analiștilor financiari citați de CNBC.
Mărcile de lux europene, afectate de tarifele SUA și temerile de recesiune
Andreea Tobias
10 apr. 2025, 10:00, Economic

Acțiunile marilor grupuri de lux precum LVMH, Richemont, Kering și Hermes au înregistrat scăderi miercuri, după intrarea în vigoare a noilor tarife. Situația rămâne incertă, chiar și după ce președintele Donald Trump a anunțat ulterior o pauză de 90 de zile și reducerea tarifelor universale la 10%.

„Slăbiciunea piețelor bursiere globale și incertitudinea economică mai largă vor afecta încrederea consumatorilor și vedem acest lucru amânând și mai mult o redresare a cererii pentru produsele de lux”, a declarat Adam Cochrane, analist la Deutsche Bank.

Conform JPMorgan, șansele unei recesiuni în SUA și la nivel global au crescut la 60% după anunțul lui Trump privind „Ziua Eliberării” tarifelor, CEO-ul Jamie Dimon afirmând că turbulențele pieței au făcut o recesiune „probabilă”.

Companiile europene de lux generează între 15% și 30% din vânzări din America, potrivit estimărilor Bernstein. Cu toate acestea, piața americană a devenit un factor important de creștere în ultimele trimestre, pe măsură ce companiile și-au reorientat atenția din cauza scăderii vânzărilor în China.

Rezultatele pozitive din trimestrul patru ale grupurilor de modă de lux indicaseră o redresare a sectorului, care a suferit de pe urma încetinirii post-Covid și a cheltuielilor reduse ale consumatorilor. Deutsche Bank a redus cu 3 puncte procentuale, la 2%, estimările de creștere a sectorului de lux pentru 2025.

Printre brandurile cel mai bine poziționate pentru a face față acestor provocări se numără Hermes și Burberry, în timp ce companii precum Richemont și Moncler ar putea fi mai puternic afectate, conform analiștilor.